Mitt resonemang ang 3 m.m.
Det lutar mot att det blir 3 trots allt med fastpris Sverige för 349 plus S4 för 500 kr engångskostnad vi uthämtning av telefon via phonehouse med olåst S4.
Hur motiverar jag det jämfört med att jag idag har
Comviq fastpris 245 kr i mån, abonnemang. Skulle jag cacha telefonen kontant blir det
Comviq 245 plus S4 5995kr/24mån =250 det blir en kostnad på 495 i mån om jag har det i 24 mån, medan med 3 blir det 349 i 24 månader + 500kr en gång!
Dessutom så vet jag att
Comviq/
tele2 bygger ihop med
Telenor 4G nätet vilket gör att risken finns att det kommer bli ett dåligt nät när alla
Comviq/
tele2 plus
Telenor kunder har uppgraderat till 4G på sina telefoner och mobila bredband.
Här har 3 ett bättre läge för att det inte har så stor kundbas som
Comviq/
tele2 +
telenor samt att 3 har annan frekvens på sitt 4G nät! Nackdelen är att 3 4G nät inte har samma täckning som
Comviq/
tele2 och
Telenor 4G nätet, dock vet jag också att täckning inte är samma sak som kvalité det ser vi med t.ex. 3 3G nät.
Det enda som gör att jag tvekar är just 24 mån bindning vilket jag ser som mycket lång tid inom mobilmarknaden. Tänker speciellt på priserna på abonnemang m.m. sjunker som sten ju! Sedan blir i verkliga vinsten för mig bara 3000 kr efter 2 år på mobilen S4 pga att jag höjer min kostnad från 245 kr fastpris
Comviq till 349 fastpris tre vilket är 104 kr mer i mån. Ytterligare så slipper jag casha telefonen kontant för 5995 kr utan kan ha dessa pengar till annat.
Hur låter mitt resonemang så här långt!
Click to expand...