Operatörernas användarsidor - vad måste man kunna göra?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av danielc.se, 27 sept 2013.

?

Är du nöjd med operatörernas "Mina sidor"?

  1. Ja

    0 röst(er)
    0,0%
  2. Hyfsat

    3 röst(er)
    60,0%
  3. Nej

    0 röst(er)
    0,0%
  4. Det varierar mycket mellan olika operatörer

    2 röst(er)
    40,0%
  1. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Idag har de flesta (alla) operatörer en lösning (webbsida och/eller app) där kunder kan logga in och se status på sina abonnemang och tjänster. Jag skulle gärna vilja veta ungefär vad ni har för krav på dessa sidor.
    Vilka funktioner är nödvändiga för er att de finns?
    Vilka funktioner önskar ni att operatörerna skulle tillhandahålla?

    Det kan vara allt från att se sin förbrukning av data/sms/samtalsminuter, beställa nya tjänster till att kunna uppgradera eller kanske avsluta sitt abonnemang.
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 936
    Mottagna gillanden:
    2 227

    MINA ENHETER

    Är frågan ställd av rent privat intresse, för skolarbete, för någon operatör / annat företag eller för en journalist?
     
  3. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Oj, det borde jag såklart ha nämnt.
    Egentligen ställer jag frågan i egenskap av privatperson, men det är ingen hemlighet att jag jobbar på operatören Joors. Vi håller just nu på att titta på våra system, däribland Mina sidor, för att se hur vi kan förbättra vår tjänst. Så eventuella tips som inkommer här kan säkert komma att inkluderas i vår plattform i framtiden, om dessa är genomförbara.
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 476
    Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Som jag ser det, är det för mig viktigt att det finns:
    • Möjlighet till att se fakturor
    • Möjlighet till att se sitt användande
    • Möjlighet till att beställa och avbeställa tjänster
    • Abonnemangsinformation
    • Möjlighet till att skapa reparationsordrar
    • Hantera flera abonnemang från ett konto
    • En bra mobilapp för att hantera abonnemangen och se användandet

    Något jag hade önskat att det fanns:
    • Avsluta abonnemangs-möjlighet
    • Kontakta kundtjänst och beställa uppringning
    • Hantera och se felanmälningar och lägga in information i dessa
    • Hantera kundserviceärenden

    Enligt mig varierar det en hel del gällande vad som erbjuds på operatörernas olika "Mina Sidor". Jag tycker att de flesta har möjligheter till att utvecklas, det finns saker man skulle kunna förbättra hos alla egentligen. Tele2 har saker som 3 inte har och vice-versa, samma sak med alla operatörer. Men det ovan är det jag generellt gillar och vill ha. Ett plus som 3 har är exempelvis möjligheten till att hantera röstbrevlådan via Mitt3.
     
    Last edited: 30 sept 2013
    danielc.se gillar detta.