Problem: Operatörlås ? ingen täckning !!!

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av jborsa, 4 jul 2012.

1. jborsa

jborsa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu rootat min nexus efter konstens alla regler med JB och tillhörande rätt bootloaderoch radio men kan fortfarande inte ringa från telefonen då jag inte får kontakt med telias nätverk . Enligt kompisen jag fick luren av var den låst till 3 men tänkte att detta skulle försvinna med en rootning och flashning . Är det nån som vet nåt om detta kan vara fel på luren eller om det är så att det inte går att ta bort operatör låset .
    Vore tacksam för svar och eventuell hjälp.
    Mvh noob

2. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Låsningen sitter djupare än i bara själva mjukvaran. Vet inte hur jag skall beskriva det, men på bios nivå är en ganska bra fingervisning. Dessutom kan den ligga i oolika lager (brukar talas om tre nivåer).

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om telefonen är låst till 3 så npste den låsas upp. Det kan göras när abonnemanget gått ut eller direkt om den är köpt kontant, hos 3 gör 350kr. Tänk på att kvitto måste finnas. Annars finns det andra firmor som låser upp mpbiler innan abonnemanget gått ut.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Precis. Frimobil.nu kan jag tipsa om, väldigt bra. Men det går ju annars att lösa ändå genom att pilla lite på djupare nivå - men man behöver veta vad man gör för att sitta i md5 strukturen och rota runt i peknings tabellerna, ooch frågan är om det finns någon parameter lista att tillgå för Sverige?

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

5. jborsa

jborsa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för era svar, ska kanske prova med frimobil blir kanske lite mer lättläst sålde. Tycker ändå att det är en väldigt bra telefon men har även en ny s2 så vi får se.
    Tack för ett suveränt forum.