Problem: Operatörlåst i9505

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av hermaniii, 10 aug 2014.

1. hermaniii

hermaniii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej

Någon som har låst upp en operatörslåst Samsung S4 i9505 med 4.4.2?
    Den är bunden till Telenor och det har inte gått 12mån så vanlig operatörs uplåsning går inte än.
    Gissar att den har knox och regionlåsning.

Har nyligen köpt den så skulle vara bra med någon med erfarenhet pekar mig åt rätt håll. Vad som kan göras och som är relativt safe :)

/mvh Herman

2. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Är du 100% säker på att den är låst till Telenor? Jag trodde att min S4 var det, men när jag upptäckte att den var olåst, så hörde jag mig för och då sa butiken att Telenor har slutat att låsa Samsung-telefoner, det är tydligen bara 3 som gör det längre...så kolla det!

3. hermaniii

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Testade med ett Telia sim och den var låst. Tror inte det är så länge Telenor kört olåst. Visst har det kommit en ny lag som gör att operatörerna inte får låsa telefoner? Denna är närmare 11 månader gammal.

4. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Ok, då går det att låsa upp den med en kod som du köper för ca 200:-, googla det finns ganska många olika företag som tillhandahåller operatörsupplåsning.

5. hermaniii

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kollat lite och det finns endel. Men testade stoppa i ett Telia sim och det stod enbart "inget sim".
    Och på sidorna ska man skriva in en kod och ser väl ut som den frågan om att skriva kod ska komma upp utan man ska göra allt för mycket?
    Kan det vara för att det inte gått 12mån att den inte reagerar på andra sim? Har inget Telenor sim att testa med.