Operatörslås

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av coopdeo, 22 augusti 2010.

1. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag vill låsa upp en X10 mini-pro från Telenor (på grund av längre utlandsresa) och undrar om en unbranding också tar bort operatörslåset. Alternativt undrar jag hur jag annars ska få bort operatörslåset.

2. Airborne

Airborne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Nej unbranding tar inte bort operatörslåset det ligger kvar tyvärr. Kolla om någon av upplåsningsfirmorna som låser upp telefoner kan fixa den, även om det kanske är svårare då modellen är ny. Annars är ett gott råd att undvika låsta telefoner fast det hjälper ju inte dig nu.

Ett tips när man köper ny telefon är att köpa av återförsäljare som kan sälja en olåst telefon med abbonemang då får du ofta samma pris på telefonen och abbonemanget som om du köpt en låst o brandad direkt från operatören ja till och med billigare om man hittar telefon på kampanj.

3. kanelkaka

kanelkaka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

synd, köpte ett brittisk simkort till tjejens X10mini men när jag stoppar i det kom det upp nån ruta om lösen för nätverksoperatör eller liknande.. kommer ej ihåg exakt vad som stod men verkade inte funka iaf.

telefonen är inköpt på telia så den är säkert låst då, skulle vart fint om de gick få bort på smidigt sätt så man kan börja köpa appar på market via brittiska simkortet

4. Cliff Barnes

Cliff Barnes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett identiskt problem, en X10 med Telenor, som jag vill få bort operatörslåset på för att kunna komma åt betaldelen av market. Jag har pratat med både Telenor och SonyEricsson för att fråga vad de säger om garanti osv. Kontentan är att Telenor inte tänker ta bort operatörslåset förrän efter 12 mån och att de hänvisar till SonyEricsson gällande garantin. SonyEricsson svarade att så länge operatörslåset tas bort på ett riktigt sätt och det inte påverkar hårdvaran så skiter de i det, däremot så kan operatörslåset komma tillbaka vid uppdatering eller reparation.

Min fråga är hur kan man veta om det görs på ett "riktigt" sätt eller inte. Jag har inga ambitioner att göra något annat än att ta bort operatörslåset för att kunna sätta i ett utländskt SIM-kort och då komma åt hela market.

Har någon erfarenheter av följande sidor alternativt egna förslag:

http://www.unlocking.com/ ($35 = 250 kr)
    http://www.mumien.se (549 kr)
    http://www.formedlingshuset.com (449 kr)

Mvh
    Andreas

5. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER