Operatörslåser Tele2 sina mobiler?

Diskussion i 'Wildfire' startad av Blad93, 31 jul 2010.

  1. Blad93

    Blad93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som har koll på om Tele2/comviq har operatörslåsning på sina mobiler de säljer via sin webbshop? Syftar på en Htc Wildfire med ett kontantkort från comviq. Telefonen som finns nedan.

    http://www.comviq.se/buy.html?offeringId=HTC_Wildfire_white

    Kan inte hitta någon info om det på deras hemsida så tänkte kolla om det finns någon här som vet, eller rent av har köpt den och prövat stoppa i ett annat sim?

    Mvh
     
  2. zyxey

    zyxey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Pratade med Tele 2 för några månader sedan och dom sa att dom har slutat med operatörslåsning för länge sedan. Är ofta utomlands och vill då kunna sätta i ett lokalt kontantkort och det går inte med en låst mobil..
     
  3. Blad93

    Blad93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej:) Vad är det för mobil du har? Förutsätter att du har köpt den just från tele2;)
     
  4. fprick

    fprick Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mobilen borde inte vara låst såvida du köper med kontantkort.

    Köpte min från Halebop, men för att vara säker så mailade jag och det var bara att slänga kortet jag fick med och i med mitt originala.
     
  5. zyxey

    zyxey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Mobilen ska vara olåst även om du köper den med abonnemang. Jag köpte aldrig telefonen på tele 2 utan på netonnet istället pga priset då jag valde att betala hela kontant. Men dom sa att inga av deras telefoner är låsta oavsett om man köper med eller utan abonnemang och att dom slutade låsa telefoner för länge sedan. Men som sagt, ring deras kundtjänst om du vill vara riktigt 100.
     
    Last edited: 31 jul 2010
  6. caarll

    caarll Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jobbar på tele2 så kan garantera att telefonerna är olåsta! :) Förutom Iphone 4 då som jag är ganska säker på att den är låst..