Oppo Find N5 (Wonda)

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av Taftus, 25 mar 2025.

1. Taftus

Taftus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    ROM:
    iOS
    Hallå i huset!
    Har lyckats beställa Find N5 från Wonda som verkar skicka med Fedex. Hur är det Fedex i Sverige? Eller överlämnar de till PostNord när den kommer till Sverige? Aldrig beställt från Wonda förut men har ändå läst att de ska vara pålitliga.
    Någon här som har Find N5 och kan ge lite feedback hur det är med Android Auto osv? Jag har beställt Global version.
    Mvh

2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 126
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Beror nog lite på vart i Sverige du bor. I Stockholm så hanterar de själva hela vägen. Observera dock att Fedex inte har några ombud i Sverige så om man inte är hemma så måste man hämta paketet på deras terminal

3. Pettapan

Pettapan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    814
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Droid_309 gillar detta.
  4. Droid_309

Droid_309 Guest

Android auto funkar kalas inga problem alls. Och FedEx lämnar ofta över till tex LBC lastbils centralen eller liknande om det inte är storstäder.
    Där kör FedEx hela vägen som jnsson beskriver.
    Kör Huawei honor magic v3 innan och skulle säga att på i stort sett alla fronter förutom högtalare och kamera så är det en klar uppdatering.
    Grym batteri tid samt älskar formatet och även oppos egna OS är riktigt fint. Påminner givetvis väldigt mycket oneplus open men det är endast ett plus. Inga buggar som jag direkt lagt märke till skall kanske vara att den ej riktigt räcker till 80w som utlovat men är endå mycket snabb på att ladda batteriet.
    Bygg kvalite är superb helt klart.
    Ruskigt trevlig lur så är säker på att du kommer bli nöjd.

5. Taftus

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    ROM:
    iOS
    Låter sjukt nice!
    Jag ser att mobilen befinner sig i Örebro just nu, här uppe i norr har vi ingen FedEx så jag antar att det blir annan bolag som kör ut åt dom.

Har idag iPhone 14 Pro och ska jag vara riktig ärlig så kanske jag gjorde bort mig nu eftersom N5 verkar vara i storlek som Pro Max modeller vilket jag hatar haha! Hade egentligen tänkt köpa OnePlus Open men tycker priset på dom var alldeles för höga och inte så jätte stor skillnad mot N5. Men ja, det ska bli riktig spännande. Min första fold telefon. Gillar inte riktig design på Samsung med smal och lång yttre skärmen.

Förresten, använder du medföljande skydd? Har läst att den repar framsidan när man vikar ut mobilen. Fast å andra sidan så sitter det ju ett för installerad plastfilm. Bäst är väl att byta ut till härdat glas.

flipp gillar detta.
  6. Droid_309

Droid_309 Guest

Byt ut till annat glas fram. Finns på amazon så beställ direkt.
    Och skillnaden mot oneplus är stor på väldigt många saker. Och skulle aldrig ta en oneplus framför denna.
    Oneplus är ett märke som oppo stått bakom men valde att ej göra en likadan utan kommer satsa på sitt egna märke. Så rent tekniskt så har du Oneplus fold 2
    Och nej den är inte som en pro max mer kanske åt som 16 pro men pga av dess väldigt låga vikt samt tunnhet så tänker man inte på det.
    Behåll din 14 pro och testa. Finns några st som jag vet letar efter en så du kan få sålt den väldlgt fort om du ska sälja den.
    Dock så kommer du ej få ut 18500:- för den efter du börjat använda den.

PS när du säger norr vad menar du då?
    Vissa av dessa säger norrland till Gävle så svårt att veta. Är du riktig norrlänning alltså allt norr om lule är norrland för mig :cool::)

Är själv från mörkaste norrland men bor i Västernorrland nu och hos oss tas dom över av LBC vilket finns lite överallt i landet.
    Så du bör ha den på tisdag nästa vecka senast.

7. Taftus

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    ROM:
    iOS
    Jag väntar spänt på min N5, det ska också bli kul att återvända till Android världen. Jag har ingenting emot varken Android eller iOS. Men det blir att ställa om sig lite. Många blev nog ganska besvikna att det inte kom ut OnePlus Open 2, men i mina ögon så känns det här precis vad en Open 2 skulle vara. Antar att Oppo inte vill konkurrera med sig själva då de säljer OnePlus i Europa.

Har en kompis som använt Samsung Z Fold 6 och han är väl överlag nöjd men stör sig på den där linjen i mitten och så tycker han att den är lite dum smal lång istället för lite bredare så man kan faktiskt använda utan att vika den.

Norr? Jag bor inte all så långt ifrån Umeå så jag antar att jag är riktig norrlänning haha!

8. Droid_309

Droid_309 Guest

Internt skämt mellan mig och några vänner om norrland :P
    Ja dock trist att oppo inte valde att ta över den biten och marknadsföra sig i Europa om man nu valde att slopa oneplus open helt.
    Dyra mobiler och bättre med en svensk åf tex vid reklamation osv.
    Folds kostar skjortan om något går sönder det är väll det som är nackdelen om man köper via tex wonda osv.
    Men som sagt en grym lur fast det är android, personligen så vill jag ha en Apple fold likande denna fast med ios. Visst det är ej heller perfekt men vill mest se om apple får till apparna osv mer anpassade för Folds och uppskattar deras putsade ios mer.
    Men nu är detta inte om apple så du kommer nog att uppskatta den och som sagt gillar du den inte så kommer den nog säljas hyfsat snabbt om priset blir rätt.

9. Taftus

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    ROM:
    iOS
    Mobilen kom idag! Fast det blev lite körigt. Det stod att den levererades till mitt hus. Jag var ute och tittade runt men såg då ingenting. Blev lite orolig så jag kontaktade Fedex och jag måste säga att deras kundtjänst var riktig bra och hjälpsamt (första gången jag har med dom att göra).

Det visade sig att paket hamnade på bussgods. För på kvitto stod den levererades hos mig med signatur: B.G så tydligen var det förkortning på bussgods haha. Jag åkte dit och där var den. Dem skulle ta till sig att kanske ha en bättre information om vart den hamnar. Den skulle säkert dyka upp hos mig imorgon. Men visst blir man lite orolig när det står att den är hos en men ändå inte.

Hur som, mobilen känns faktiskt riktigt bra. Den är lite längre än min iPhone 14 Pro men inte sådär jätte hög att jag blir irriterad. Känns som jag håller i en Pro Max nästan. I bredden är den riktig trevlig då jag har alltid tyck att Samsung Fold är för smala. Håller på att föra över så mycket jag kan. Men än så länge känns den riktig trevlig, är lite nervös när jag ska vika den haha! Antar att man blir mer van eftersom.

10. Pettapan

Pettapan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    814
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Är du fortfarande nöjd såhär efter 3 veckor?

11. Redhawk1234

Redhawk1234 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)
    Är helt kär i Find N5. Här i Thailand har jag tillgång till att testa alla världens mobiler, men Find N5 ligger tryggt i min primära ficka tack vore en oerhört bra helhetsupplevelse. Det är framförallt batteritiden som sticker ut i mitt tycke samt givetvis den otroligt tunna konstruktionen. Har släppt en fullständig recension här: Recension: Globala OPPO Find N5 i Sverige, en legendarisk foldeble! - Geeken

Pettapan, Krille1869, galaxy81 och 1 annan gillar detta.
  12. Tusuki

Tusuki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    541
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon: