1. Just nu får du 3 månader till halva priset & 50GB extra surf när du beställer ett mobilabonnemang hos Fello! Testa Årets Mobiloperatör du med! Surfa in på fello.se
    Stäng notis
  2. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  3. Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis

OPPO FIND X7/X7 PRO

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av Oceanic, 16 nov 2023.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 088
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Find X7 serien väntas släppas i Q1 2004.

Vad vi kan vänta oss är förbättrade kameror... X6 PRO hade riktigt bra kamera... och som vi vet så låg Oppo 1a på dxomark
    under en period Oppo Find X6 Pro ranked as best camera smartphone in DxOMark analysis

Så med andra ord...Oppo är helt klart att räkna med vad det gäller kameran.

Det har lanserat ett samarbete med Hasselblad som det kallar Hypertone kamera

OPPO and Hasselblad Announced to Co-Develop the Next Generation of HyperTone Camera Systems Following Aesthetics | OPPO Global

Nu är det ju givetvis upp till bevis men en känd leaker "digitial chat station" påstår att deras kamera kommer vara överlägsen konkurrenterna för 2 år frammåt.

Ja så det återstår att se men det skulle inte förvåna mig om de lyckas komma etta igen... hurvida det kommer vara så överlägsna som ryktet påstår det får tiden utvisa...

Gisningsvis kommer de använda sig av Sonys nya Lytia Sensor "LYT-900"

Oppo Find X7 Pro coming with Sony LYT-900 sensor, Xiaomi 14 Ultra and vivo X100 Pro+ to follow

Xiaomi 14 Ultra ryktas också får LYT-900 så återstår att se vilket typ att försprång oppo eventuellt kan tänkas få...

Hur som helst 2024 verkar bli ett lovande år... tro vi kan vänta oss ett stort kliv frammåt gällande mobilkameror nästa år.

Jag personligen hoppas Oppo lyckas... då jag själv gärna vill prova på en oppo och att de brukar stöda alla svenska banden till skillnad från xiaomi (xiaomi 14 ultra lär inte göra det tex)

Last edited: 17 nov 2023
    pobin gillar detta.
  2. toobiiias

toobiiias Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223

MINA ENHETER

Nackdelen med Oppo X6 Pro var endast pga Kina rom och ej möjlighet till tidslinjen och android auto.

Annars är det nog den telefon jag har varit riktigt nöjd med på senare tid, framförallt kameran och temps överlag.

Hoppas de kommer med en EU rom men lär väl inte bli så? Oppo Kina exklusivt och Oneplus är motsvarigheten ish i EU

Oceanic gillar detta.
  3. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 088
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Senare ryktet påstår att den kommer ha 4 kameror.

Oppo Find X7 Pro to be world’s first smartphone with dual periscope telephoto cameras, specifications leaked - Gizmochina