Optimus 2x, bra köp eller buggigt skräp?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av JoBu, 17 maj 2011.

  1. JoBu

    JoBu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att köpa en ny lur och eftersom jag tycker det är kul att ha senaste mjukvaran etc så var min första självklara tanke att det skulle bli en Nexus S.
    Gällande hårdvaran lockar dock Optimus 2x eller kanske Xperia Arc men jag kan inte låta bli att bli lite skeptisk till LG's Optimus 2x när jag här läser hur mycket problem folk verkar ha med den.
    Vad tycker ni? Är problematiken kring buggig mjukvara med Optimus stor för både standard 2.3 och custom roms?
     
  2. Paranormal

    Paranormal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Optimus 2x har bara 2.2 ännu ;)
    Det verkar onekligen som om ett fåtal har massor av problem med telefonen vilket kan vara en risk att tänka på vid köp.
    Det verkar dock vara en uppdatering på väg som ska lösa problemet (sägs det) med hängningar och omstarter.
     
  3. wibergify

    wibergify Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Bra köp. Finns en del som har fått sina fel, men majoriteten har inte problem.

    Batteritiden kan förbättras om all push stängs av, inklusive facebook uppdateringar. Dessutom måste man ha använt den i ca 1 vecka innan man kan ens bedömma om man har bra batteritid eller ej.

    Finns ett par fixar ute ("stockfixes") Som åtgärdar ett par stora fel LG har i mjukvaran, förhoppningsvis upptäcker LG detta och fixar det inför 2.3.

    Tänk på att de missnöjda låter 1000 gånger mer än de nöjda!
     
  4. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    standard är ju 2.2.2 tyvärr, inte 2.3 än.. min lur fungerar som den ska men jag undrar vad för nytta dualcore gör, min är seg och lite laggig, spel och så funkar kanon men inget annat jag märkt nån skillnad på, det finns väl inget större stöd för dualcore än heller och jag antar (tar för givet) att det blir bättre iom 2.3..
    provkörde polarns arc och den var snabbare på alla sätt jag kunde komma på, fast batteritiden var om möjligt ännu sämre än min..
    Jag hade nog inte köpt o2x idag om jag fick välja.. vilken lur jag hade valt istället förblir nog ett mysterium dock.. känns som nexus s ligger steget före oavsett hårdvara, fast den är plastig..
     
  5. wibergify

    wibergify Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    OT, men testa stockfix som finns i forumet! (eller på XDA-Developers, rekommenderas)

    Det e pisslätt, du lägger clockworkmod på sd kortet och stockfix zip filen, sen bootar du i clockworkmod för att installera zip filen, Men läs guiden om du vill göra det, (ja det är enkelt och det snabbar upp fruktansvärt!)
     
  6. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    och ännu bättre blir det i flightmode... jag personligen vägrar strypa själva anledningen till att ha en smartphone...

    Och ja! batteritiden är säkert asnice om man inte använder den, precis som en bil drar lite bensin när den står i garaget utan tändstift...
    (förlåt att jag låter grinig.. inget personligt :D )
     
  7. wibergify

    wibergify Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Jag kör uppdateringar på mail var 30 minut och facebook var på 30 men den funkade inte som den skulle utan blev som push istället och drog mitt batteri på ett par timmar. För tillfället har jag 56% sedan kl 06.20 och det inkluderar musik i ett par timmar, telefonsamtal, XX antal sms, surf i ca 1h 30 min.

    Jag tycker att jag har bra nytta av en smartphone fast jag inte kör push. :)

    Edit: Och ja jag kör givetvis 3G (får HSDPA på dagtid dock :)
     
  8. JoBu

    JoBu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om man vill ha bra batteritid får man nog gå tillbaka till en Nokia 3310 eller liknande, så är det bara :)
    Glömde att O2X inte hade 2.3 ännu. Iom att det inte är en Nexus så blir det för mig extra intressant att det finns en stor community kring telefonen så det släpps hemmakokade ROMs. Jag gillar vanilla-android och ett ständigt flashande av nya ROMs.
    Troligtvis är det precis som ni säger att allt från batteritid till dual-core stöd blir bättre med 2.3 men därför vill vi ju ha 2.3 nu! Och efter 2.3..
     
  9. sepipe-l0

    sepipe-l0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    min mobil stod på 99% imorse vid 7. Nu ligger den på 3%. Och då har jag gjort samma sak dig. Hoppas på fix snart.
     
  10. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag tycker att det är en toppenlur, men det är ju för att jag inte har några som helst problem med den... Den laggar inte det minsta, är blixtsnabb, och allt blir säkert ännu bättre med 2.3 som kommer i sommar! Det enda som irriterande mig var att batteritiden var halvkass (ca 10-12 timmar med normal användning), men efter att jag installerat appen Juice Defender så har min batteritid nästan fördubblats, så nu är jag nöjd med allt!

    Sent from my O2X using Tapatalk
     
  11. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Seg och lite laggig känner inte jag igen alls, har du testat med en hard reset? När jag spelade Angry Birds i början så kunde den lagga till ibland, men sen jag gjorde en hard reset så flyter allt utan minsta lagg! Original launchern däremot är lite laggig, så jag laddade ner launcher pro på direkten!

    Sent from my O2X using Tapatalk
     
  12. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    jag menar såklart orginal.. utan root osv, ootb så är den seg, iaf med tanke på hårdvaran i den..
     
  13. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Om man planerar att ha stock gör man en factory reset så fort man får den, det fixar mycket lagg. Vill man förbättra batteritiden så får man längre batteritid med CM7. Bättre prestanda är modaco ROMs. Jag betatestar FearKills senaste ROM, snabb som fan men drainar batteri precis som innan. När CM7 kommer slipper vi det problemet.
     
  14. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    O2X: är helt klart en bra mobil. Däremot fins det några som har problem med mobilen, om det är pga hård-, mjuk- eller kanske blöt- varufel är svårt att avgöra.
    Jag har inte haft några problem, annat än dom jag själv har orsakat vill säga.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  15. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Hur kan du säga några?? Detta är ett känt problem och LG håller på att skicka ut en fix bara pågrund av det, jag har säkert minst läst ett 20-30 folk på detta forumet som har problem, och sen i alla andra länder flera hundratals folk som har problem kanske t.o.m tusentals ...
     
  16. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Har du haft en iPhone tidigare?
     
  17. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag skulle råda dig till att avvakta med O2X köp tills du vet om LG i praktiken kan lösa buggarna iom nästa uppdatering.
     
  18. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag testar den med atm, men jag har inga problem med batteriet, klarar lätt två dagar på en laddning. så det är nog inte romen, utan kanske ditt batteri som är kass, eller nån battstat.
     
  19. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Med tanke på hur många enheter som totalt sålts så kan jag hålla med att det är några.
    Visst har folk problem, men det är fortfarande en betydligt större del som inte har problem.

    Vill man inte chansa och inte behöver ny telefon akut så kan jag hålla med att man lika bra kan vänta ytterligare några dagar då den senaste fixen troligt vis är på utrullning, efter det vet man om LG fixat problemen.
     
  20. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Hur många enheter har sålts?