Optimus 2X och bilstereo

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Heavy, 3 sept 2011.

1. Heavy

Heavy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min bil (Kia Cee'd) har en fräsig USB-port i stereon och när min fru kopplar in sin Wildfire så hittar den hennes mp3-filer och man kan växla låtar via stereon och ratten och allt är frid och fröjd. När jag själv kopplar in min 2X så säger stereon lite småsurt att minneskortet är tomt (den laddar dock telefonen så den hittar ju den). Det är samma sökväg till mp3:orna i bägge telefonerna (sdcard/mp3/[artist - album]/[låtnamn - artist].mp3. Ja, jag vill ha ordning på mina filer.

Någon som har någon lurig förklaring på varför det fungerar för Wildfiren men inte för 2X? Min egen teori är att mitt minneskort är större så bilens stereo ger upp och skickar något dolt time out-meddelande. Men mina teorier brukar vara felaktiga... Sen om felet är telefonens eller bilstereons är ju en annan fråga som kanske är av intresse.

Trevligt forum det här förresten, jag har tjuvläst här ett bra tag nu.

2. ZoM

ZoM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du testat ditt kort i hennes lur, om det går dvs. Ingen inställning i telefonen om hus usb ska fungera?

3. Paranormal

Paranormal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kanske är pga av att 2x har två lagringsplatser, interna och externa SD.
    Prova att lägga musiken på det interna om du har på externa eller vice versa

4. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 259
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Sökvägen "sdcard" på O2X visar mot det interna minnet och inte det externa, varför LG valt att göra så vet jag inte med det ställer till problem ibland.

5. Heavy

Heavy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, där kan vi nog ha felet. Flyttade över hela mappen med musikfiler till mnt/sdcard/_ExternalSD istället. Ska se om det gör någon skillnad när jag åker hem från jobbet i eftermiddag.

En annan sak som kanske hänger ihop; jag har lite svårt att få någon bra översikt på hur mycket plats jag har kvar på de bägge diskarna. Tittar jag under "Inställningar för SD-kort och telefonminne" så säger telefonen "Ej tillgängligt" under rubrikerna "Totalt- och tillgängligt minne" för minneskortet. Finns det något sätt att få den att visa hur mycket plats man har kvar?

Under internminne så säger den att det totala minnet är 5,51GB och att det finns 717mb kvar men då är majoriteten av de filerna musik, borde de inte påverka det externa minnet istället?

Edit: Hmm, det här var en smula pinsamt för jag har nog inget externt minneskort installerat...

Edit 2: Problemet löst. Man var tvungen att ha musiken på ett externt kort. Tack ska ni ha.

Last edited: 5 sept 2011