Optimus 2X, ris eller ros? :)

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av w00t, 27 apr 2011.

1. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tänkte skapa en liten tråd ang. denna lur. Har spenderat många timmar av att läsa diverse recensioner och kikat i forumen samt klämt lite på den men känner mig fortfarande tveksam.

Många verkar ha problem med att den startar om sig och fryser etc. Verkar inte kunna lösas med att byta ROM heller?

Batteritiden, den skall vara rätt dålig har jag hört i början, men har den blivit mycket bättre efter man använt den ett tag?

Så, berätta i fall ni är nöjda eller ej, positiva vs. negativa etc.

Kan nämligen få ett demoex. för runt 3600 så det känns rätt värt. Vill ej lägga ut mer än 4000 på en ny lur, hade alla dagar valt t.ex. HTC Sensation/SGS2 före denna men det kommer dröja ett tag samt att den kommer kosta 5k+ utan tvekan?

Övertyga mig, avråd mig! :)

MVH

2. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Den är en ros, den är fin men har sina taggar här och där ;)

Jag har fått en del frysningar nu den senaste tiden men den funkade perfekt i några veckor. Min polare har aldrig fått frysningar eller omstart. Frysning händer bara när den laddas FYI.

Batteritiden...ganska dålig men den klarar en dag och laddas fullt väldigt snabbt. Idag spelade jag spel på den i kanske 2 timmar (den mer avancerade 3D varianten av spel, dvs inte Angry Birds eller likn.) + spelade musik hela tiden och surfade och sync på osv. Hade inte mycket batteri kvar efter skolan då. Om man inte gör det kanske bara surfar lite, sms:ar lite, något samtal så räcker den enkelt en dag.

3. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Mobilen har startat om några gånger för mig men det var i början. Nu gör den inte det :) Och det är samma för stock användare och custom Rom användare :)

Batteri tiden har blivit mycket bättre nu. Har haft telefonen i 2 månader typ. Batteri tiden är mycket bättre nu än när jag köpte den :)

Jag är otroligt nöjd med telefonen. Men kommer bli överlycklig när vi får Android 2.3 och CyanogenMod 7!! :D

För 3600 kr skulle jag lätt ta telefonen. Den är lätt värd 3600 kr!!

Köp? KÖÖÖÖÖÖPP!!! :D

4. Skumberg

Skumberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ris
    Inte sådär överväldigad över den, kameran e som sagt ingen höjdare sunkiga färger.
    Ljudet i högtalaren e inget o hurra över, men ljudet överlag e faktist bra.
    Inte så jätte nöjd med LG's interfejs men bara o byta.
    Batteritiden e som sagt som den e när luren e ny.

Ros
    Gps'en funkar kanon, cpu + gpu e helt underbara.
    Skärmen e bara jävligt grym även i starkt solljus så ser man utan att behöva ta av sig solglasögonen.

Men överlag så e luren jäkla go, du får mycke lur för pengarna.
    Men e du efter en grym kameramobil så satsa på en annan, jäkla sugen på att roota min men får kanske ta och köra lite till innan :)

5. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag rekommenderar denna lur. Detta är den mest prisvärda telefonen EVER. När alla andra kostar både mer och mindre så har den dual core medan de har single core. Jag menar, det är galet hur bra den faktiskt är.

6. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Bästa just nu iaf. Jag gav 5k för min, för 4k är den grymt prisvärd.

Skulle aldrig falla mig in att köpa en enkelkärnig år 2011. Tjejen har en sgs och är väldigt avundsjuk.

Har väl inget att anmärka på, tycker skärmen är grym, högtalarn och batteritiden är bra (för mig).

7. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

För 3600 kr är det faktiskt inget snack. Du hittar inget bättre för de pengarna.

8. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Soft, får väl bli att köra på den tror jag :) Tack för ett gäng svar, men kör på ni nykomlingar i tråden, kommer förmodligen inte slå till först om några dagar.

Någon som har koll på om det är någon officiell utveckling för cyanogenmod till denna? Känns som en rätt stor dealbreaker för mig.

9. Sir_Moomin

Sir_Moomin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haft min 2X i 3 dagar!

Är fortfarande kluven om jag ska behålla eller ta S2? :innocent:

10. Drewmor

Drewmor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

har skrivits tidigare men värt att upprepa.
    En dual Core mobil kommer utan tvekan att hålla sig "modern" i minst ett eller två år tills de kommer med trippel eller quad core. För att inte nämna att de andra (samsung, HTC osv) inte släpper dual på ett tag i sverige, så är detta luren att gå på.

Du får den snabbare och den kommer att kunna konkurrera med de andra ett bra tag framöver

Mycket telefon för pengarna och de problem som nämnts är barnsjukdomar!

11. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

För nuvarande pris är det en helt otrolig mobil. I min mening är det den mobil med absolut mest potential. Hårdvaran är överlägsen allt annat, både i kraft och design (sgs2 kommer snart med o2x står högre i kurs hos mig). Det har varit problem hos vissa med mjukvaran med det råder säkerligen en kommande officiell uppdatering bot på och dessutom släpps snart CM7 som kommer göra telefonen till flytande guld.

12. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

totalt grym lur när det gäller hårdvaran!

det man kan klaga på (och nu räknar jag bara upp allt jag kommer på, jag är nöjd som det är):
    - saknar meddelandeLED, fysiskt styrkors eller liknande, NFC, OLED display
    - kameran är bakom en plastbit i skalet vilket ger lite sämre bilder
    - drivrutinen för kameran kan säkert bli bättre, dvs. slippa färgstick och dåliga kvällsbilder
    - HD 1080 filmning blir inte som med en HD kamera (förvånad någon?)
    - batteridrivrutinen är tydligen usel enligt de som är insatta, därav varierande betyg om batteri
    - högtalaren är inte för att spela musik för andra på t.ex. tunnelbanan (köp en annan lur om du är en av de som behöver göra det, eller helst, köp ingen alls)
    - alla program/processer är inte optimerade för 2 kärnor än
    - sen har jag sett folk klaga på, 3.5mm kontakten (använder aldrig själv), power och ljudknapparna är små (jag är fullt nöjd), standard launchern segar (byt), låsskärmen är inte den vanliga (byt/ta bort)

batteritiden är både bra och dålig, uselt att den drar ur på ~30h helt standby, konstigt nog funkar den utmärkt runt 20h om man använder "vardagligt" med några timmar samtal, ett antal sms, surf, musik 2-3h, lite spel o.s.v.
    vissa spel drar grymt mycket batteri, men det kan man förstå det är som att en bil fullgasar hela sträckan, klart soppan tar slut fort

kommer inte på något mer, och inget helt unikt för den här telefonen, eller sånt som inte kan lösas med ny mjukvara

CM7 är på g inom några dagar/veckor

13. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

14. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Mest ris , bedrövlig batteritid, klart sämst av dom senare Androidlurarna jag haft ( klarar inte ens en arbetsdag för mig), en hel del buggar, och stör mig kopiöst på den pyttelilla ON knappen. Gick tillbaks till sgs i väntan på sgs 2.

15. Adler

Adler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Är i tankarna om man ska ta en O2x eller en SGS2. Känns som att det är hugget som stucket egentligen eller? Ska förlänga mitt abonnemang den 9 maj så jag hoppas det hinner komma lite jämförelser mellan dessa två. Det lutar rätt starkt åt en O2X nu då den är 1000:- billigare, är SGS2 verkligen värd den högre prislappen tro?

16. frosse87

frosse87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Sgs2 kommer, enligt elgigantens hemsida, finnas på lager 5-6 maj och enligt de som jobbar i butiken så kommer man kunna köpa den senast 20 maj. Jag tycker du ska vänta och ta sgs2 om du har pengarna, 5000-5500 gissar jag på, i butik.. funderade på LG 2x jag med men ångrade mig så fort jag kände lite på den och jämförde med galaxy s. Det är vad jag tycker :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

17. frosse87

frosse87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Aldrig att LG kan hålla måttet i jämförelse med Sgs2 och Sensation... Så fort Samsung, sensation, iPhone 5 etc. Släpper Sina telefoner hamnar LG i skuggan med 2x. Samsung är snart ute med sin, det handlar om veckor medan sensation är ngn månad bort.. Köp inte LG om du känner att du har råd med sgs2. Däremot tror jag nog att LG är grymt prisvärd, absolut men den är inte i samma klass som kommande DC-mobiler från HTC och Samsung.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

18. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det beror på lite vad man söker. Samsung har usel historia vad det gäller mjukvara och uppdateringar, LG har inte börjat speciellt bra men det kan iallafall bli bättre. Sensation's bootloader är låst och signerad av HTC och det kommer därför bli ett helsike om man vill lägga in egna ROM's. För mig är LG'n det självklara valet eftersom den ger en kvalitetskänsla som Samsung aldrig kan ge och den ger valmöjligheter i form av val av mjukvara som Sensation inte kan ge.

19. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

För mig blev det en lg, även fast samsungs kommande säkert kommer vara ganska så bra, skälet är enkelt: taben som dom släppte för mindre än 6mån sedan kommer inte få 3.0 plus att dom som salt i såren har börjat låsa bootloadern skamlöst dåligt beteende av samsung därför valde jag lg istället.

Jag har inte ångrat en sekund att jag valde bort sammsung helt, jag kommer som alla andra 2x ägare bli ännu gladare när cm7 kommer!

Men om du väljer att vänta så blir du säkert inte besviken, för s2 an ser onekligen imponerade ut.

Sent from my überphone (LGP 990) using taptalk

20. Fraggle1988

Fraggle1988 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t
    Jag är helnöjd med min o2x. Visst den är ny på marknaden och det finns en del software buggar
    i den men det är nästan något man får räkna med eftersom den endast är någon månad gammal. Batteritiden är lite si och så med. Den hade kunnat vara bättre men den kunde också varit bra mycket sämre. Detta är då min första android telefon så jag har inte speciellt mycket att jämföra med. Men som sagt. Jag är klart
    nöjd!