Optimus 3D och Copter displayskydd

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av Pageup, 2 augusti 2011.

1. Pageup

Pageup Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej !

Vet att det redan finns trådar på forumet om displayskydd och om just copter. Såg på internet att personer har fått fuktskadade telefoner på grund utav copter, men samtidigt är det många skyddsfilmer som man ska applicera vätska på för att fästa.

Min egentliga fråga är ni som har LG Optimus 3D vad kör ni med för displayskydd, och har någon av er provat just Copter ? Det känns ju inte som om man vill riskera sin splitternya telefon för ett displayskydd.

Har köpt Copter innan jag såg att folks telefoner blivit fuktskadade, tänkte att jag skulle ha ett skydd hemma tills telefonen kommer med posten, men nu blev man ju lite fundersam.

Vänliga Hälsningar
    Pageup

2. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Kör inget alls, hoppas Optimus 3D precis som Optimus 2X har relativt lätt bytt skal :)

3. Pageup

Pageup Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej,lite OT, men måste man inte byta själva displayen om den blir repad ? Eller är det ett skal över displayen ? Varför jag frågar är för att jag inte fått hem telefonen ännu, väntar med spänning :P

4. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Mjo troligen måste du det själv, därav hoppas jag det är lätt att byta det, 2X är ju inte jätte svårt från vad jag sett iaf, iofs hade min gamla Hero i två år och hade en liten repa i ena hörnet som man enbart såg om ljuset låg på den så repar inte min så mycket ^^

5. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag använder copter till min och det fungerar bra. Inga fuktskador här inte, har dessutom hjälpt tjejen med copter och inivisbleshield till hennes iphones och det var inga problem alls

Sent from my LG-P920 using Tapatalk

6. port513

port513 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag får känslan som att smeka en appelsin när jag har skärmskydd på.
    Enda enheten som fått skärmskydd här är min Garmin Oregon för den följer med ut i smuts och skit men annars vetefasen om det är värt att tappa touchkänslan.

/Henke

7. Pageup

Pageup Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag satte på Copter på min O3D igår, och det blev ganska bra, förutom att det fastnat ett enda hårstrå innanför skyddet som jag stör mig på :) Självklart så går inget upp emot att bara använda skärmen som jag gjorde hela dagen innan jag satte på skyddet.
    Dock så vill man helst slippa få repor på skärmen så det är väl en smäll man får ta, speciellt då man alltid har med sig telefonen. Copter känns ju lite plastig men man får väl väga fördelarna mot nackdelarna osv.

Min sambo köpte en Xperia Arc och fick med ett skärmskydd i kartongen till mobiltelefonen, och på hennes känner man inte att det sitter ett skydd, undra vad det är för märke hon har på skyddet :)

8. KraXarN

KraXarN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller med

Jag håller med om att Copter känns som ett apelsinskal och att det är lätt att få in skit under skyddet om man inte är försiktig, därför tog jag av mitt och tvättade av det(vilket var lätt). Dock tycker jag att skyddet har blivit lite repigt efter en vecka i fickan utan nycklar men då kanske det gör nytta(två små repor).

9. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hade aldrig skärmskydd på min Desire. Hade den ofta i samma ficka som mina nycklar. Inte en repa efter ett år vad jag kan se. Så jag lär inte sätta skydd på min O3D heller.

10. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Samma för min, hade min Hero i två år fick en lite skitrepa i ena kanten som man bara såg om man leta efter den.

11. KraXarN

KraXarN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om du låter vätskan torka lite och att du är noga med att torka bort det så fort du tryckt bort luftbubblorna och jobba dig fram successivt över skärmen så ska det inte vara något problem har själv satt dit skyddet tre gånger och inte fått någon fuktskada än vad jag vet.

12. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag skulle inte varit så kaxig som jag var.. Har nu en ganska synlig repa i glaset. Där fick jag :(

13. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
  14. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Naa.. Det vågar jag mig inte på. Så stor är inte repan :)
    Kan ju leva med den. Mest irriterande när jag varit så kaxig innan..
    Får väl vara mer rädd om min lur helt enkelt.

15. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Hehe mjo dock är ju fördelen att man alltid kan byta det om man blir helt galen på repor som blivit :)
    Jag har faktiskt inte åkt på en enda lite en, har inget skärmskydd jag heller men iofs har jag ett silikonskal på den.

16. Mr_East

Mr_East Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har haft mitt Copter skydd på sedan i början på juni och nu har det börjat flika upp sig i kanterna. Kan man ta av det, tvätta det och applicera igen med bra resultat? Vad tvättar man med i så fall bara vatten eller?

Alternativet för mig känns annars som att köpa en hög billiga skydd på tex ebay o byta eftersom man förbrukar dom. Känns inte ok med ett 200kr skydd som bara sitter nån månad.

17. KraXarN

KraXarN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gjorde bara så här Återapplicering Copter

18. Pageup

Pageup Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har köpte copter och satte på det ett par dagar efter jag fått hem telefonen. Visst skärmen är såå mycket skönare att pilla på utan skärmskydd, men upplever copter som ett bra skydd och inte alls plastigt om man inte har svettiga fingrar.

Det som är bra med copter är ju att det är så lätt att ta bort och sätta på igen, så i det stora hela är jag nöjd med skyddet. :)