Problem: Optimus 4X HD laggar?

Discussion in 'Optimus 4X' started by qwertylol, Jul 20, 2012.

1. qwertylol

qwertylol Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Jag köpte min Optimus 4X för ett par dagar sen och jag är faktiskt rätt nöjd med den, förutom detta då.

Jag upplever lagg när jag spelar spel på den, jag har testat Temple Run, Modern Combat 3 och GTA 3. Alla spelen laggar och jag kan inte köra GTA 3 på högsta grafik/upplösning utan att det laggar till rätt ofta.

Jag märker att det laggar i vanliga appar med, appar som inte laggade till min gamla Xperia Arc.

Någon som skulle kunna testa appen "GOAL.com" på sin o4x och se om det flyter på när man scrollar genom alla artiklar?

Någon annan som upplever detta?

Vad kan man göra?

2. bonji

bonji Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

testat många spel samt goal.com och har absolut inget lagg nånstans. vet inte vad problemet kan vara.

3. qwertylol

qwertylol Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är du säker? Jag menar inte att det rå-laggar, menar att det inte flyter på så mjukt som tex facebook när man scrollar ner/upp mellan artiklarna.

Jag pratade även med LG Support precis, de tog fram en O4x medans vi pratade och testade apparna jag ville att de skulle testa.
    Vi hade samma lagg på samma appar/spel.

Anledningen till lagget enligt LG var att Nvidia Tegra 3 är såpass nytt att det är många appar/spel som inte är anpassade till chippet ännu.

4. bonji

bonji Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

ok. temple run såg jag nu hackade till 2-3 gånger under en stunds spelande. kan ju bero på det som dem sa iof.