Fråga: Optimus 4X VS Galaxy S3?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av vic viper, 24 jul 2012.

1. vic viper

vic viper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Efter att ha uppdaterat min gamla SonyEricsson Ray till ICS blev jag mycket imponerad över gränssnittet men tyvärr väldigt besviken över hur pass slö telefonen blev, fruktansvärt irriterande att det ska ta sekunder innan jag kommer in i telefonmenyn, Ray är ju inget kraftpaket hårdvarumässigt och även skärmen har sina begränsningar därför funderar jag på att byta.

Det jag gillade mest med Ray var dess behändiga storlek, precis lagom, varken för stor eller för liten, men ska man ha en telefon med lite prestanda idag åker man nog på betydligt större enheter.

Har snöat in lite på Optimus 4X, prestandan verkar väldigt lik Galaxy S3 men jag gillar LG.ns design betydligt mer.

Vad tycker ni, vågar man satsa på en 4X eller ska man fega och köra på den i mitt tycke fula S3.an?

2. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Har för mig att LG aldrig kommer med uppdateringar till sina mobiler.. dessutom är S3:ans hårdvara bättre (förutom när det kommer till skärmen, där kan man ha skilda åsikter).

3. vic viper

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Uppdateringarna oroar mig inte, men det som talar emot 4X är sämre batteritid och kamera, men skärmen är ju dock bättre i 4X med true 1280x720 och 312ppi

4. Incubus

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Jo, men skärmen ger den sämre batteritid, samt sämre svärta än SAMOLED. Den är lite mindre också.

5. p_d

p_d Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har många dåliga erfarenheter från LG:s telefoner. Hade valt Samsung Alla dagar i veckan. Men sen frågar du ju under Samsung tråden också där tomtar som jag hänger :-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

6. vic viper

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Motivera gärna vad det är du inte gillade, blir lite luddigt om man säger att man bara har dåliga erfarenheter :)

S3 hade varit ett enkelt val om om den inte varit så "stor", om den inte haft pentile och varit så förbaskat ful, den ser och känns verkligen billig trots att det är den dyraste Androiden som går att köpa för pengar.

7. Pageup

Pageup Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har bara för ett par veckor sedan införskaffat mig Samsungs Galaxy SIII och är riktigt nöjd. Jag hade inte S2:an tidigare då jag hade Optimus 3D, tyckte den hade en del roliga funktioner men overall så är jag riktigt besviken på LG.

Precis som nämnts är att dom är riktigt slöa med uppdateringar, vilket gjorde mig besviken faktiskt. Om uppdateringarna inte är ett problem för dig så ställ upp en lista med för- och nackdelar :)

8. Incubus

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Undrar bara om du har sett S3:an i verkligheten. Den är verkligen inte ful..

DavidE gillar detta.
  9. vic viper

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Jag har suttit typ en hel dag med både vit och blå och jag tycker verkligen inte om designen på någon utav dem, bara för att du tycker den är snygg gör ju inte alla det?

Det som lockar är ju att den verkar ha riktigt grym batteriprestanda, och även allshare då jag har många andra Samsungenheter hemma.

10. hattori hanzo

hattori hanzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Tycker det är konstigt att många klagar på att skärmen är pentile. Jag ser absolut ingen skillnad på den eller s2:an. Även om jag håller den ganska nära när jag kollar.

Om man läser reviews så säger d samma sak, man kan inte se det om man inte sitter med luren typ 2cm fr ögat! Men vem gör d egentligen?
    Sen så gillar man inte den så köper man den inte. Men eftersom det är den bästa luren just nu så då får man köpa en "sämre" i så fall. Håller med att one x är snyggare, men dåligt batteri om man jämför o kameran är sämre. One s är najs men dåligt med minne o mindre batteri. Lg 4x har jag inte provat så kan inte uttala mig.....

Men folk köper den lur de gillar, förstår inte varför vissa har problem med det!

11. vic viper

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

hattori hanzo, jag har inte problem med nånting så jag vet inte vad du jagar upp dig över, jag ställer ursprungsfrågan på detta forum då jag är osäker på vilken telefon jag ska välja och söker input från folk som har både S3 och 4X.

Jag ser i vissa textsorlekar, främst på websidor skillnad på pentile och true hd, sen om det är en sak man egentligen behöver bry sig om är ju en helt annan fråga.

12. vic viper

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Efter mycket dividerande blev det faktiskt en S3.a beställd idag, kan rekommendera Cyberphoto som just nu har 800.- rabatt på Svenskköpta S3.or, bara en ren slump att jag kikade in på cyberphoto via prisjakts hemsida :)

13. oddbot

oddbot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Bra val brushan. Välkommen till familjen!