Det stödjer inte moderna 64-bitars OS. För Linux-användare stödjer det bara 32-bitars ubuntu.
Så gissar jag att du säger därför att du redan sen tidigare råkade köra ett OS och en webläsare som de stödjer? Skulle du känna dig lika nöjd den dag som du uppgraderar till Windows 9 och sedan upptäcker att BankID inte stödjer Windows 9? Kommer du känna dig lika nöjd den dag som ett stort säkerhetshål blir känt i Internet Explorer och du byter webläsare för att sedan finna att BankID inte stödjer någon säker Webläsare?
Det är ungefär som att säga att vägverket inte skall behöva ta hänsyn till alla bilmodeller. Om man skall köra på svenska vägar är man fri att välja mellan Volvo och Saab. Ägare av andra bilmärken kan nöja sig med att köra sina bilar utomlands eller köpa en extra bil för att färdas på svenska vägar. Varför hålla på och krångla med en massa standarder och normer för hur någonting skall fungera när man så mycket enklare kan låsa sig till ett fåtal alternativ?
För mig handlar det inte om "fortfarande", jag upplever detta som en väldigt stor försämring eftersom jag tidigare smidigt kunde byta mina fonder efter inlogg med personlig kod.
Jag kan handla med Aktier på Nordnet genom att logga in med kod.
Jag kan göra bankärenden genom att logga in med hjälp av en bank-dosa.
Jag kan handla på
Dustin som länkar till min bank och låter mig betala med bank-dosan.
Jag kan inte sköta mina kontakter med myndigheter via datorn då de använder ett system som de kallar för "BankID".
m v h Henrik
Click to expand...