ord som snabbkommandon i google kalender?

Diskussion i 'Applikationer' startad av john_h, 19 mar 2013.

1. john_h

john_h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag undrar om det går att koppla händelsens namn i google kalender så att den automatiskt får ett förinställt tidsintervall och kalenderfärg.

Ex: Jag jobbar dag och kvällspass på jobbet. När jag då klickar på en vald dag i kalendern och döper händelsen till "Kväll" så blir då automatiskt passet satt mellan 13:30-21:30 samt att passets färg blir grönt och jag automatiskt visas som upptagen.

Har försökt att klicka mig fram samt googla utan framgång. Någon vet om detta är möjligt?

2. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med svaret men kan tipsar om Timesheet Free. Med den kan du skriva upd alla dina arbetstimmar, timlön och även öb! Man "klocka in" när man starta och ut när man sluta (surprise surprise!) och den räkna ut din lön.
    Jag har 3 arbetsgivare inmatad och det fungerar skit bra.
    En stort plus är att man kan mata in tiderna historiskt!? Dvs man kan mata in de timmarna man jobbade I feb för att kolla att allt stämde.
    Utvecklaren är mycket hjälpsam och svensk så om något inte funkar det är bara att fråga.

john_h gillar detta.
  3. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Vet inte om detta är det enklaste sättet men det kanske är ett alternativ. Om du går in på https://www.google.com/calendar/ och väljer "redigera händelse" (som du ex.vis har döpt till "kväll") så kan du sedan välja "duplicera händelse" i rullgardinslisten där det står "Fler åtgärder". Efter det ändrar du bara dag till den dag du vill.

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Kalendern Pimlical har mallar (templete), fungerar bra för sådana saker tycker jag. Men smaken är olika och Pimlical passar inte alla.