Övrigt: Ordentligt skal för G2an!

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av linusberg, 25 okt 2013.

1. linusberg

linusberg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo! Har kollat på skal till G2an och vill ha ett ordentligt skal som håller ifall man tappar telefonen. Hade ett Otterbox Defender innan och vill ha något liknande!

Vet att det finns men bara i USA atm och vill inte pröjsa 72 dollar för skalet med frakt osv....

Så vad har jag för alternativ? Enda kravet är att det ska vara bra och telefonen ska sitta bra och hålla ifall man tappar det! Skulle föredra flera-lagers skal.

^Mvh

2. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

http://www.ebay.com/itm/Ballistic-S...t=US_Cell_Phone_PDA_Cases&hash=item3cd71dcd1d

verkar ju robust att tappa den ner för ett berg.

3. linusberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. wargreymon

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Som är exakt samma som våran, enda är att AT&T har en mic på baksidan så du får ett litet hål extra vid LED-lampan. Det du inte vill ha är Verizon då denna är lite tjockare och har smalare knappar. Samt koreanska då de har ett hål för antenn.

5. linusberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilket tror du är bäst av dessa?

http://www.ebay.com/itm/RUGGED-TRI-...Cell_Phone_PDA_Cases&var=&hash=item51b22809f5

http://www.ebay.com/itm/SPIGEN-SGP-...Cell_Phone_PDA_Cases&var=&hash=item3f2a9b8f78

http://www.amazon.co.uk/dp/B00EPMOIP2/?tag=swedroid-21

6. wargreymon

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Första eller tredje, spigen verkar ha hålet för koreanska g2 och då kan den ju landa just där om man har otur. Titta även på tempered glass så har du lite extra skydd ifall den skulle landa med skärmen ner på en sten eller så.

7. dbpetrol

dbpetrol Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag har ett spiegen slim armor Case och är mycket nöjd. Det blir mycket fingeravtryck på baksidan men det har extremt bra passform. Håler för antennen märker man knappt av och kanterna runt om tar upp stöten om man skulle tappa den på den hörnan.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

8. busteroid

busteroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej dbpetrol. Hur är den att hålla. Är skyddet väldigt halt?

9. dbpetrol

dbpetrol Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ja, det är halt men snyggt ;) lika halt som utan skal på

10. VinciHoc

VinciHoc Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Detta stämmer tyvärr inte..
    Vår D802 är 0,2 mm bredare vilket gör att vissa skal inte passar.
    Beställde själv ett Ringke Rearth skal som passade till AT&T men som inte verkar passa till våra telefoner.

11. Pea-Pod

Pea-Pod Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@linusberg: Hur gick det med skalval?

Jag är lite i samma funderationer och gjorde inlägg på Tillbehörstråden:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1418476#post1418476

(Om jag nu gjort dumt med att försöka styra frågeställningen till Tillbehörstråden får väl Mod ta mig i örat och ajja-bajja mig)

12. Skinnbanjo

Skinnbanjo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    154

MINA ENHETER

Köpte ett Diztronic Matte Back Black TPU Case for LG G2 (Sprint, T-Mobile), matt silikon med minimal plastram som håller skärmen borta från bordet om man lägger den face down. Tål nog inte kast utför berg, men är man främst ute efter bättre grepp och vill bygga så lite bulk som möjligt är det helt rätt.

13. Pea-Pod

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Skinnbanjo: Den ser najs ut. Värt när det inte bygger så illa. Telefonskydd för bergsklättrare kan man lämna därhän men, enligt din mening, skulle det palla ett fall i betonggolvet från, säg, bordshöjd? (90cm?)

Hur står sig Diztronicskinnet mot Ballistic, Case-Mate samt Spigen, med avseende på skydd samt 'bulk'? Jag vet att det inte är en lätt fråga att svara på avséende skydd, men man kan ju ventilera sin uppfattning iaf. OM inte annat så som vägledning för oss som fortfarande står i valet och kvalet.

14. linusberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det föll för ett Ballistic SG, har inte kommit än, ska komma om 3 dagar. Beställde från USA...

Det var det som kändes mest tåligt

15. spinx

spinx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej måste slå ett slag för NILLKIN's "Frosted Shield" och "Flip cover". Tycker att det var bra kvalitet och inga glapp eller så. Personligen föredrar jag "Frosted Shield" modellen som ger en skön känsla i luren och bra skydd. Känns som det är kvalitet. Jag köpte dem här.

16. Pea-Pod

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@linusberg: Hoppas du blir nöjd med ditt Ballistic-skal. Hoppas du kommer med ett litet utlåtande hur det funkar *nyfiken* :)

Bygger det inte alltför illa klipper jag till på ett Ballistic om det skyddar litet extra runt hörnen. Case-mate är bra men med oturen är det på hörnet den landar (inte om utan när..) och där blir all kraft på en punkt. Ergo: extra skydd där=viktigt.

17. linusberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Känner mig tvungen att skriva lite när du frågat 2 ggr, haha!

Japp det sitter bra och känns gediget, trodde innergummit skulle vara mer gummiaktigt, mitt är ganska hårt men fortfarande böjligt. Runt hörnen kan jag meddela att det är nog med skydd, även vid kanterna om man tappar den neråt. Skulle säga att kanterna är runt 3mm höga uppskattningsvis.

Enda negativa är att mitt skärmskydd av Xtremeguard fläks upp i kanterna om man inte är försiktig, då skyddet sitter så tajt runt telefonen. men det har inte åkt bort helt, utan bara kanterna som fläkts lite!

En till grejj, det blir MYCKET mer bulkigare än naken telefon! speciellt baksidan då plasten har en upphöjd "platta" på baksidan.

Summa summarum, jag är nöjd då det känns riktigt gediget och sitter tajt, ifall jag jämför detta med Otterbox COommuter som jag hade innan känns både plasten och gummit mer skyddande! men som sagt, mer bulkigt, men letar man efter ett skal som ska skydda ordentlig, så bara köp!

jag köpte mitt från: http://viewitem.eim.ebay.se/ATT-TMo...-Black/300977387921/item?transId=887677375020

18. Pea-Pod

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@linusberg: Du säger att Ballistic bygger mkt på 'tjocken'. 3mm ovan skärmyta, hur tjock blir den totalt? *Börjar få kalla fötter...*

19. linusberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nja, jag vet inte riktigt, men du kommer märka skillnad rejält. Kan länka 2 bilder, lite svårt och se men det är det jag kan hjälpa till med!

http://fuskbugg.se/dl/hNvxPn/2013-11-07 17.37.42.jpg
    http://imgur.com/GbPHeVn

Lite såhär, köp itne detta om du inte vill ha maximalt med skydd typ. Dock måste jag påstå att den skyddar skärmen riktigt bra ifall man tappar den neråt. Gummihörnen är lite förhöjda viilket gör att den studsar runt lite på dom och de landar lixom inte platt i en hård smäll!

20. Pea-Pod

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@linusberg: OK. Det verkar blir Ballistic. Ser ju onekligen rekorderligt ut men mest för att jag inte kan få fram något om case-mate tough case för G2:an. Hur är det med dammskydd för portarna? Jag gissar att det inte finns men man kan ju hoppas. En plugg till 3,5mm-utgången brukar ordna sig men jag har inte funnit någen bra lösning till USBn. Man kan köpa Ballistic Gel MAXX super-duper hej-å-hå men då börjar det bulka helt galet stort och hänga luren i bältesklipp händer bara inte.

Nå, tempered glass och ett Ballistic. Jag hojtar hur det föll ut.