Fråga: Ordinarieutbudet eller värt med kamera-app till HOX?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av hans, 21 apr 2012.

1. hans

hans Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Ny här på forumet och rätt okunnig kring vad som gäller Android.
    Därför undrar jag om det ger något mervärde genom att köpa något av de kamera-appar som erbjuds på play-butiken?

2. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 324

MINA ENHETER

HTC har fixat en OK kameraapp till sin ONE X. Jag gick från en Samsung Galaxy S2 som har en krångligare jävel, UI-mässigt. Men jag saknar deras sätt att lägga fokus, och har letat efter något likvärdigt på Play. Utan resultat. Vad stör dig med HTC's inbyggda? Vad vill du förbättra? Hastighet? Då är det lönlöst. Kör original.

Allt jag vill ha är en kameraapp som tar lite längre tid på sig att med mer noggrannhet lägga fokus korrekt i mörka miljöer.

hans gillar detta.
  3. hans

hans Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack för ditt svar!

Tycker den inbyggda är bra, extremt go gentemot min gamla htc desire men vad jag kan känna lite som du skrev att om man någon gång vill lägga lite mer tid på ett foto och vill få ut maximalt av vad kameran har att erbjuda med olika sorters valmöjligheter, om man utgår från det är det då värt med att köpa någon av apparna som finns på play-butiken?

4. RURAL

Mottagna gillanden:
    1 324

MINA ENHETER

Alltså, vad gäller effekter så tycker jag att du ska ge Vignette en chans. De har en del riktigt fina filter, t.ex. ett par stycken som gör hela bilen svartvit men sparar exempelvis allt som har en röd ton, en blå ton eller en grön ton. Man man få det att se riktigt smäckert ut. Det funkar även att importera bilder i Vignette och lägga på effekterna i efterhand, vilket är bra för som kamera är Vigentte inte att rekommendera alls faktiskt.

Last edited by a moderator: 21 apr 2012
  5. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Well, ni behöver inte piratkopiera. Google erbjuder 15min öppet köp, så köp den, testa den lite snabbt, och avinstallera via Play om du inte är nöjd. :)
    Själv är jag mycket nöjd med original appen, så jag kan inte ge tips på någon annan. Men som sagt, testa dig fram lite bland de mest populära. :)

6. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hmmm, jag funderar på om det är något knas med min kamera. Tycker inte bilderna slår min gamla HTC Desire faktiskt....

Trodde jag fått ett riktigt bra exemplar ju!

Någon mer som tycker det blir lite si och så med bilderna?

7. RURAL

Mottagna gillanden:
    1 324

MINA ENHETER

VAD är dåligt med dem? Är de upp och ner? Ut och in? Bak och fram? Eller blir de blå, lila, gröna, gula?

8. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tja, jag tycker bara det är lite dålig kvalitet på dem. Men jag kanske är petig. Ska mixtra lite med den och se om det blir bättre.

9. hans

hans Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej tack för tipset, blir nog till att testa Vignette då, lät ändå rätt sweet!