Ordlista: hur göra för att INTE lägga till nya ord ?

Diskussion i 'Hero' startad av smacke, 12 okt 2009.

1. smacke

smacke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Som jag förstått så går det inte att editera ev felaktiga ord som finns med i ordlistan..
    Men hur gör jag för att den inte skall lägga till ett ord som jag ex bara vill skriva 1 gång ??
    Kompisen skickade SMS med ett felstavat ord och givetvis ville jag som den goda vännen jag är häckla honom grovt för detta.. :D
    Problemet är att när jag stavar ordet fel så kommer det upp längst till vänster av ordförslagen och klickar jag då på den så lägger den till den i ordlistan.. felstavat.. :(

Och ibland blir orden orange med ett plus bredvid, men jag har inte riktigt fattat varför den bara gör det ibland.. :confused:

Någon som vet hur det funkar ?

2. Blanco

Blanco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Om ordet blir orange betyder det att ordet inte finns i listan och kommer att läggas till om du klickar på plus eller knappen.

Om du vill använda ordet utan att lägga till det, klicka bara på space/mellanslag!

3. smacke

smacke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mm.. men så funkar iaf inte min...

Ordet som jag stavar till lägger sig längst till vänster, och sedan så ligger förslagen vidare bort mot höger... Och den markerar i grönt det den tycker att jag skall använda..
    vill jag inte använde det "felaktiga" förslaget så får jag klicka på "mitt" ord längst till vänster, och då lägger den till det i ordlistan ( eller iaf kommer det upp en liten grå ruta som det står "****:saved" i..

om ja klickar på mellanslag så väljer den det ordet som är markerat vilket alltid är det som ordboken föreslår, dvs inte det som jag försöker stava till.. :(

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ordet blir bara orange om det saknas ordförslag, då ska det fungera som Blanco beskriver.
    Om du inte vill lägga till ett medvetet felstavat ord så måste du nog stänga av ordförslagen.
    Att det slinker med något felstavat ord i ordlistan är inte ett stort problem, om den förslår det felstavade ordet så är det bara att välja det rättstavade. Nästa gång du skriver ordet borde den välja det rättstavade.

Med det sagt så tycker jag det är uselt att man inte kan redigera den egna ordlistan.

5. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Du kan göra en annan abrovink och det är att skriva ordet rätt sedan med kulan stega dig tillbaka i ordet och ändra det som du vill skall vara fel sedan rulla ut med kulan igen då blir ordet fel och det kommer inte med i ordlistan

Dessutom hade ju någon hittat information om att man kan rensa alla "inlärda ord" genom att gå till Touch Input under Manage applications och där göra en Clear data.

https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=19131&postcount=5

Last edited: 12 okt 2009