Ordna Gmail kontakter?

Diskussion i 'Allmänt' startad av mirose, 20 apr 2010.

1. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En lite korkad fråga men... hur har ni ordnat era kontakter i Gmail när det gäller telefonnummer och email? Säg att vi har en person " Pelle ", den personen har 1 st hemnummer, 3 st mobilnummer och 3 st emailadresser.

Har ni då bara skapat 1 kontakt och lagt in all information där eller skapar ni olika för ex Pelle privat och Pelle arbete mao 3 st Pelle kontakter.

Bara nyfiken på att höra vad ni tycker är lättas att hantera när ni ska ringa någon eller maila

Last edited by a moderator: 20 apr 2010
  2. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Han undrade mer vad som är smidigast när man väl ska använda kontakterna skulle jag tro.

Jag tycker det funkar otroligt smidigt och ha alla kontaktuppgifter under en post, precis som det är tänkt. Att ha flera olika kontakter för samma person is a thing of the past :)

3. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det var precis vad han undrade:)

Jag är fortfarande van vid LG´n som jag hade tidigare och den fick spatt om jag råkade ha samma hemnummer på två poster. Är det samma här?

4. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar posten lite. Ett program som döper om alla kontakter med förnamn/efternamn och lägger in adress skulle vara grymt. Att det kollar upp nummret mot typ eniro och sen automatiskt döper om skulle vara riktigt najs. Finns det något som kan göra detta?