Köpes: Original laddningskabel för iPhone 5 önskas

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av HasseY, 22 jan 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. HasseY

HasseY Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Min son har nästan gjort sönder sin laddningskabel (USB-lightning) för sin iPhone 5. Ha nu försökt köpa något ersättningskabel från andra tillverkare, men hade otur att måste lämna nyköpta kabel två gånger då de inte höll vad det lovades.

Nu har jag tröttnat på det och vill kolla om någon här en sån kabel som jag kan köpa för en mindre summan.

MVH
    HasseY

2. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag har en kabel, osäker på om det är original eller inte men den är din mot frakt.

HasseY gillar detta.
  3. HasseY

HasseY Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Tack så mycket för det snabba svaret.
    Anledning till att jag vill ha original är att efter uppdatering till ios8 vill iPhone inte laddas mha kopior-kabel.
    Jag tar gärna emot kabeln om den har använts efter ios8 uppdatering eller om det är original.

4. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag har ingen möjlighet att ta reda på det tyvärr, kan skicka den i en grön postpåse för 30:-. Om du vill ha den så är det bara PMa :)

5. nictc

nictc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8+
    Kostar typ 7 kr att skicka med vanligt brev.

6. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Japp men jag har varken brev eller frimärken hemma och jag tänker inte lägga en timme på att gå och köpa det.

7. fotbollerik

fotbollerik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tips! Det behöver inte vara fel på kabeln. Jag upplevde ett liknande fel TROTTS att jag körde Diverse original kablar samt köpte ytterligare en. Samt att när butiken som hade luren på service 2 ggr inte hittade något fel därför hos dem laddar den. så dömde de ut den helt. Jag fick nästan sätta mig själv hos dem å lista ut problemet. Det är nämligen så att Apples Butiker använder en längre kabel den är anpassad till alla deras produkter MEN här är kruxet, den genererar lite högre volt. Det räckte för att nå till telefonen men inte originalsladdarna ( ironiskt nog ), Telefonen sade att alla kablar var ocertifierade men problemet låg i ladduttaget. På något vänster hade telefonen ställt om sig så den krävde en högre strömstyrka en normalt för att ladda och känna av kablarna.

Så tips till dig är att du går till butiken å får den prövad. Det måste inte vara en apple orginalsladd, exempelvis så har Belkin licens att tillverka sladdarna samt ett stort antal fler aktörer.

HasseY gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.