Orolig över mitt beslut.

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Dojken, 21 mar 2011.

1. Dojken

Dojken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Precis som "Rubrik" raden lyder har jag nu blivit orolig om jag gjort ett vettigt beslut att beställa LG optimus 2X.

Detta blir min första smartphone och jag va ute mycket på nätet innan mitt val för att få tag i en bra telefon.
    LG optimus 2X fick mycket gott omdöme från många olika sighter och jag kände då att det kan vara värt att förnya mitt abonnemang och plocka ut en telefon som denna.

Nu när jag följer er som fått denna telefon så börjar jag vela i om jag gjorde rätt val, då det verkar vara så mycket problem med telefonen.
    Då jag inte har haft någon smartphone innan och inte har någon koll på hur man rootar en telefon så känns det som att man kanske skulle valt en annan telefon, för som de verkar så måste man roota den för att kunna ha den igång mer än typ 3-4 timmar innan man måste ladda den igen.
    (alla har kanske inte samma batteri problem?)

Vet inte om de är såhär när en ny telefon kommer ut, att de kommer mycket problem som styrs upp inom snar framtid av LG själva?

Nu verkar inte alla ha samma problem med telefonen och en del saker verkar man komma på under tiden.
    Sen såg jag att Fearkill lagt upp en guide om hur man rootar mobilen om de nu blir att man måste göra detta för att få de bästa ut av det.

Så borde jag vara orolig att ångra mitt köp då det känns som de kommer fram mer problem efterhand?
    Eller är det så att dom som verkligen sitter nöjda inte hörs och ses lika mycket som dom som är missnöjda?

2. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

så är det ofta ja det är dom missnöjda som hörs. jag är väldigt nöjde även fast jag har lite strul.

3. Dojken

Dojken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det man har varit mest orolig över när man läst här är ju batteritiden, som verkar hos vissa vara rätt dålig.

Andra verkar dock tycka att det inte är några problem med batteritiden, så man får väl hoppas att man får en telefon utan batteriproblem;)

Vill ju att den ska hålla en hel dag iaf med "normalt" användande, att sedan får ladda den under natten är ju inga problem då det verkar vara så att man måste göra det med de flesta smartphones.

4. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Tror inte att de är nån fara.

81st bara i det här forumet som röstat att de har en 2xoch inte är de såå många som har allvarliga problem..

Blir alltid så här när en ny mobil släpps...Kvittar vilken.
    Alltid hysteri om de så är telefoner/tv apparater/tvspel eller vad som helst i forum.
    Sen så är det garanterat högre felfrekvens i ett forum också

5. Dojken

Dojken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ne precis som du skriver så verkar ju långt ifrån alla ha problem med telefonen.

Det är ju man själv som läser sig blind på "alla problem" och man blir därefter osäker på om man gjort rätt val.
    Hoppas och tror iaf att jag kommer bli nöjd när jag väl får telefonen i handen.

6. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag tycker min O2X är awesome. Visst batteritiden kan bli kort om man har igång GPS , Wifi, plus en massa program som ligger och kör i bakgrunden samtidigt som man spelar Dungeon Defenders med ljud. Men ärligt talat så känner man att batteritiden blir längre och längre för varje laddning. Är inne på min tredje laddningscykel och den håller kanske 50% längre vid samma användning än vad de gjorde "straight out of the box".
    Som grädde på moset så har jag aldrig haft något stort problem med den. Trots att detta är min första Android mobil och jag gillar att pyssla o dona.
    :)

7. Dojken

Dojken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kul o höra! lugnet börjar lägga sig någorlunda nu;)

Absolut att telefonen ska dra batteri om man har massa saker igång plus att man sitter o spelar spel på den, det hör ju till;)
    Jo ser fram emot att sätta mig in mer i mobilen/root för att sen kunna testa runt med olika funktioner osv.

De jag var mest orolig över va ju det att telefonen drog så pass mycket batteri för vissa genom att bara ligga på standby under natten.

8. cyborg

cyborg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag var jätte sugen på att köpa 2x, men nu är jag glad att jag inte köpte den.
    Att mobilen ska vara seg i mjukvaran och att folk byter ut launchern för att de ska bli nöjda, säger det mesta...
    Visst hårdvaran e grym, men jag är inte övertygad.

itadruid gillar detta.
  9. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Ingen telefon är 100% perfekt, skönheten med smartphones är att man just kan tweaka den själv får att få den som man vill ha den.

10. l8o4

l8o4 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tycker det är en kalas telefon, i mitt tycke snabb och lätt att lära sig (min första android)

11. siqmak

siqmak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har inte bytt ut launchern och har absolut inga problem med LGs launcher. Tycker den är sjukt snabb.

12. rina.

rina. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Haha. Alltså, vadå seg? Den här mobilen är INTE seg. Den är läskigt snabb, vad man än gör. Och jag kan inte ha varit nöjdare med den.

En till fördel med denna är att original-temat är snyggt, som i mitt fall är viktigt, så jag slipper roota och hålla på. Jag har inga planer att roota denna. Men det är väl vad man vill göra med sin telefon, men jag pallar inte modda sönder den. Jag rootade min X10 mini pga det fula blåa temat, ta bort SE:s värdelösa appar, men det behöver jag inte med denna. Tacka gud för detta.

Hamet77 gillar detta.
  13. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Jag blev besviken då jag hade sett fram emot den mycket.

- Den är klumpig i formen, t o m ful och den ligger inte bra i handen.

+ Den är ruskigt snabb och har en bra skärm, men så mycket mer än så är det inte.

Tycker HTC Incredible, Samsung Nexus S och tom Samsung Galaxy S ger en bättre totalupplevelse.

14. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Nu är det som du och många andra här ovan säger; Det är oftast dom som gnäller mest som hörs mest. Jag är jätte nöjd, och kan verkligen rekomendera den.

Men är den perfekt? nej, dom problem som fins är inget som man inte förväntarsig från en smartphone.

15. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Känslan i mobilen, alltså hålla, dra på skärmen osv är grym, andas kvalité.

Lgs launcher, låsskärm osv, sure dem är inte så snabba som en annan nerladdad version som LP tillexempel, men dem duger.

Som andra skriver så är ingen telefon perfekt ur lådan, men det fina med android är just att du kan ändra på vad som helst i princip, och sålänge du följer bra guider så är chansen extremt liten att du förstör din telefon.

Angående batteritiden så är det som tidigare konstaterats att det tar ett antal laddningar innan det lirar som det ska.
    Mitt har jag inte haft direkta problem med, mm jag ser till att eliminera batterisugarna.. idag upptäckte jag att fancy widget klockan jag använde stod för 83% och då låg jag på 70% efter 4 timmar, gissa om den slängdes...

Jag är Sjukt nöjd!

Last edited: 21 mar 2011
  16. Dojken

Dojken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skönt att man fått in lite folk här som verkligen är nöjda med den, fick besked nu att den ligger o väntar på mitt utlämningsställe.
    Så ska bli kul o komma hem o testa runt lite i den.

Sen får man väl se om man ska börja sätta sig in i "rootningen" eller inte, allt beror väl på hur de flyter osv i telefonen.
    Det som dock verkar vara skönt är att man just KAN roota den om man skulle vilja styra upp telefonen lite, men väntar nog med detta lite för att testa o se hur den verkar nu när jag får den.

"- Den är klumpig i formen, t o m ful och den ligger inte bra i handen."

Har varit o hållt i telefonen dock en dummie, men tyckte den varken va klumpig, ful eller att den inte ligger bra i handen.
    Men de har väl kanske med hur stora händer man har;)
    Smaken är ju olika hos alla, personligen tyckte jag den kändes riktigt stabil och skön i handen. Sen deras "mjuka" skal på baksidan tyckte jag va riktigt skönt och kändes skön att hålla i och att man inte tappar mobilen så lätt.

17. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Kollegan ville byta sin O2x mot min Nexus S eftersom han är ruskigt missnöjd med sin telefon.
    Har provat den själv och kvarstår vid mitt beslut att inte titta på denna telefon.
    Han har haft den drygt en dag och säger att allt bloatware, segheten och så vidare gör
    att han inte alls är nöjd. Hans gör av med 15-20% batteri per timme när den idlar.

Tycker det är märkligt att det som ska visas för användaren inte ens lirar riktigt bra.
    Hur bra lirar då allt i bakgrunden?

Antar att smaken är som baken.

Hoppas för alla som köpt den att 2.3 löser dessa problem.

// A

18. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

Lg 2x är bästa android luren idag, slår både Nexus s och sgs (har alla tre)
    Finns lite buggar men det finns hos alla lurar i början.
    Finns redan flera varianter av 2.2 rommen och bör komma ut en eller flera customroms närmsta veckan.

Enda stora felet är lilla on off knappen

19. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Går det inte att dra nått mönster med fingret så man slipper använda powerknappen ? eller mappa ljud upp till att låsa upp ?

20. Dojken

Dojken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då jag varken har koll på Rootning eller de olika varianterna av customroms som kommer, så blir de nog inget jag hoppar in i direkt.
    Får köra med orginal LG nu i första hand och därefter försöka lära mig allt annat kring Customrom och Rootning.