Oroväckande omstarter

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av RikNik, 18 mars 2011.

1. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Hämtade telefonen igår eftermiddag. Satte den på laddning och startade igång den. I början gick allt strålande men efter ca 30 min bootade den helt plötsligt om. Jaha, det kan väl hända tänkte jag och fortsatte som vanligt. Inom loppet på 30 minuter startade den sedan om ca 4-5 gånger. Det bör nämnas att jag huvudsäkringen gick i lägenheten under tiden telefonen satt på laddning (innan första ombootningen). Telefonen gick givetvis över på batteridrift under tiden så det borde ju rimligtvis inte vara några problem. Jag testade sedan att stänga av WIFI och sedan dess har den fungerat som en dröm. Skumt!
    Någon som haft oplanerade omstarter? Jag ska testa att surfa vidare på WIFI när jag kommer hem för att se om den crashar igen.

2. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

3. droidfloyd

droidfloyd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min startar om sig hela tiden - för mig har det ingenting med laddning att göra.. Ibland startar den om, ibland är den helt död så jag måste ta bort batteriet för att kunna starta om

4. barbusd

barbusd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

DOA DOA DOA!!!! Gå inte runt med en telefon som inte fungerar från dag ett, DOA telefonen och det inom sju dagar från inköp eller uthämtning annars kommer ni få en tråkig period med LG 2X...

5. runeo

runeo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har inte fått min ännu, men .... Någon som testat att att avinstallera f-secure för att se om den skulle kunna vara boven? Virushantering och skärm-"driver" har ju alltid höga rättigheter och många möjligheter att krångla.

6. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Vart vänder man sig? LG eller där man köper telefonen?

/Nik

7. barbusd

barbusd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@ nikjensie

Hos återförsäljaren där du köpte den. Jag jobbar själv som säljare och har hjälpt en som hade exakt samma problem som ovan. Doa telefonen inom sju dagar bara!

8. nikjensie

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Nu har det inte hänt en enda gång idag...
    Lurigt...

//Nik

9. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Det verkar ha löst sig för mig. Den bootade bara om sig vid första laddningen (4-5 gånger). Sedan dess har den fungerat perfekt. Det känns som om batteriet hade något med saken att göra.

10. nilo

nilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Min har under dagen betett sig på detta sätt, funkade kannon hela gårdagen.. var först i eftermiddag den började med detta. Verkar vara när den är i sleepmod den oftast vill boota om, bara hänt att den bootat om 1 gång när jag haft den vaken.

Hade den avstängd en stund nu och låter den ladda via USB på datorn för att veta att det är en stabil spänning på det.

Verkar lida av cat to home problemet, den lyssnar väääldigt mycket på mina sensorer, och wifi verkar vara igång när den "sover".

Jävla kasst att det inte går att avinstallera car to home, hade gärna rootat, men jag har väntat ifall jag fått ett måndagsexemplat och de skulle gnälla om rootningen.

11. nikjensie

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Fast.... du kan ju alltid roota... och sen unroota om du vill skicka tillbaka...

//Nik

12. nilo

nilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jo jag vet, men beroende på hur tråkiga de är, så kanske de verifierar mjukvaran, och det lär ju finnas något spår kvar, väntar tills det finns en stabil och beprövad recovery image man kan använda för att backupa och flasha.

13. nikjensie

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Någon som skickat tillbaka som DOA?

//Nik

14. nikjensie

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Hur går en DOA anmälan till? Får man en ny telle? Hur lång tid tills dom löser detta?

//Nik

15. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Snacka med dem du köpte telefonen av. Stå på dig bara och säg att du ska ha en ny telefon asap, låt dem inte försöka skicka iväg den på någon "lagning". Är inte acceptabelt att en helt ny produkt ska behöva lagas.

16. Darren

Darren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Och i natt så hände det mig också.

Kl. 01:40 var telefonen fulladdad och kopplades loss från vägguttaget. Innan jag la mig så kollade jag mailen och batteriet visade då full styrka.

Kl 06:40 så skulle jag tittat på mailen igen och då var telefonen död. Försökte starta den med "power" knappen utan resultat några gånger och när det inte lyckades så ryckte jag batteriet. Startade om telefonen och då visade batteriet 23% kvar.

Hittills så har jag enbart laddat telefonen genom usb:n från datorn och då har den inte dött en enda gång. Verkar som att det är något med laddaren som spökar.

Ska ladda den ikväll igenom usb:n igen så får vi se hur den uppför sig imorgon.

17. droidfloyd

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den har hållt på o rebootat sig för mig hela helgen. Jag testade att factory reset:a den i fredags och formatera sd-kortet för att se om det skulle hjälpa, men icke.. nu har jag gått tillbaka till min gamla hero för det går ju inte att lita på LG:n :(

Vad ska jag göra - kontakta LG eller katshing som jag köpte ifrån? Problemet med katshing är ju att de inte verkar ha några lurar inne för tillfället.. jag vill ju inte att den ska skickas till reparation eftersom den var doa

18. nikjensie

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag har mailat Katshing... kan återkomma med resultat om intresse finns.

//Nik

19. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänk dock på att via datorns USB laddas inte mobilen lika snabbt som från vägguttaget, datorns USB ger endast 0.5A medans (iaf från min HTC-laddare) vägguttagets laddare ger 1A. Du kan se i Inställningar->Om Telefonen->Status vad det står under Batteristatus. Står det Laddar (AC) får du i full strömstyrka medans om det står Laddar (USB) får du endast i 0.5A (dvs halv).

På den tiden när Desiren var ny var det flera som hade problem (när fenomenet var nytt och okänt), framförallt vid bilkörning och GPS-användning som laddaren inte gav full styrka så det som hände var att batteriet och telefonen sakta men säkert dog ut fastän den laddades. Mobilen trodde helt enkelt att laddkällan var en dator...

20. droidfloyd

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack gärna! Jag ringer dom nog efter lunch annars