osäker inloggning

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by steb, Aug 15, 2010.

1. steb

steb Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå

Detta hör väl kanske till android allmänt om det inte har att göra med att minipro har lite sämre processor.

Vid ett par tillfällen (väldigt få) när man får upp inloggningsprogrammet där man skall rita upp sin kod (f.ö. helt underbart nytänkande) så kan man ana att den koden senast angiven blinkar till lite fort innan den liksom tömmer för att begära en ny inloggning. Vad händer om man filmar denna och sen spelar upp o pausar precis vid den 1/10 sek koden visas... aj aj aj..
    Vi har ju den mögliga 1.6 så det kan ju kanske vara ordnat i senare android att den ritar om skärmen direkt efter varje rätt inloggning istället.

Någon sett detta fenomen?

2. Pastorn72

Pastorn72 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också sett fenomenet, dvs att det gällande grafiska lösenordet blinkar till vid aktivering av skärmen - valde då att avaktivera "Använd synligt grafiskt lösenord" - fenomenet (bugg snarare?) har sedan dess ej återuppstått.

3. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Man behöver inte ens göra det som ni pratar om... det är bara att kolla spår efter fettfläckar så kan man lätt lista ut "lösenordet". :P

Sent from my E10i using Tapatalk

4. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, jag har också sett det och stört mig på det. Det tar ju inte många millisekunder för hjärnan att registrera ett så pass enkelt mönster som det grafiska lösenordet ju ändå är, så den borde mao vara ganska lätthackad med denna bugg.

Å andra sidan ska man nog inte se det grafiska lösenordet som någonting som ger en optimal säkerhet i vilket fall. Jag ser det mer som ett sätt att försöka undvika att mina arbetskamrater hittar på jävelskap med min mobil om jag råkar glömma den någonstans :P

/Daniel

5. Xph'r

Xph'r Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker det är en bra funktion. Mest för att man inte riskerar att ringa samtal från fickan längre, vilket har hänt rätt ofta med med mini pro:n, har även lyckats vidarebefordra sms till andra kontakter...