Problem: Ostabil nätkoppling, varför?

Discussion in 'OnePlus One - Allmänt' started by Borg, Sep 6, 2014.

1. Borg

Borg Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ställde den här fråga i den stora tråden tidigare men den blev ganska begravd..

Nätkopplingen; jag bor i centrala Stockholm så det här med att telefonen saknar stöd för vissa band borde inte vara ett av mina problem. I vilket fall, telefonen verkar tappa kontakten med nätet väldig ofta och jag får istället sms med missade samtal när den lyckas återkoppla. Jag upplever också att det tar väldigt mycket längre tid att koppla samtalet till den jag ringer.
    APN-inställningarna för Tre (3) var redan där när jag kollade och det enda jag har lagt till idag är "LTE" under menyn "Bearer", men har inte märkt någon skillnad öht.*
    Tittar man på sista bilden i albumet verkar det som att min uppkoppling mot nätet är svajig, men jag vet inte om jag läser den rätt?

http://imgur.com/a/ZI29t

Någon som har svar och lösningar på mina problem?
    Telefonen är för övrigt o-rootad, vilket jag inte har några problem att ändra på om det skulle hjälpa?

2. indika

indika Custom Android Super Moderator

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det kan ju vara så att den ofta växlar mellan 3-4g om det är lite svajig mottagning där du befinner dig. Har du testat att enbart köra 3g en stund? Det verkar nämligen ganska vanligt på swedroid att Androids ibland kan få problem när de växlar mellan de olika näten.

// mobilt