Osync av SMS-signal / vibration (Handcent)

Diskussion i 'Hero' startad av paycheck, 2 mar 2010.

  1. paycheck

    paycheck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    Sitter här och irriterar mig lite på att vibrationen när man får SMS kan komma upp till 10 sekunder innan signalen. Använder senaste Handcent och original rom. Nu vet jag inte hur det är med lysdioden och trackballen, men jag antar att de lyser upp kommer samtidigt som vibrationen kommer igång. Ibland vill jag dock minnas att allt har kommit samtidigt, men minns inte om det beror på att telefonen varit nybotad eller liknande. Någon med liknande problem? Kan det bero det på Handcent, eller är det samma med originalprogrammet?
     
  2. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Samma problem här...vet inte om det tagit 10 sekunder, men tillräckligt länge för att jag ska reagera över det iaf.
     
  3. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma sak för mig, riktigt störande i vissa fall
     
  4. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Det finns nog gamla trådar om detta. Någon fick till svar att det var en "feature" om jag minns rätt.
     
  5. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag vill minnas det samma.

    Det konstiga är att om det är en feature och inte en bugg så borde fördröjningen mellan vibration och ljud vara konstant vilket jag inte tycker det är. Ibland kommer ljudet nästan samtidigt som vibrationen och ibland flera sekunder efter.
     
  6. paycheck

    paycheck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    Jag använder som sagt senaste Handcent och och har även tyckt att det laggat extremt mycket när man skrivit ett SMS. För någon dag sedan installerade jag Scandinavian Keyboard med svensk ordlista (varför har jag inte gjort detta tidigare??). SMS'en är nu en fröjd att skriva, flyter på bra utan det minsta lagg. Och jag vet inte om det är av en tillfällighet eller om det är att jag botade om luren för någon dag sedan, men denna osync-"feature" verkade isf ligga i standardtangentbordet, för nu kommer vibration och signal samtidigt. Jag tycker själv att det låter väldigt långsökt, men någon med samma problem som kan bekräfta?