Osynkroniserade och (o)smarta?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Telemannen, 16 september 2010.

1. Telemannen

Telemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Osmarta telefoner ?!

Efter att under kort tid haft först en SAMSUNG GALAXY S och därefter nu en HTC Desire har för båda uppkommit problemet att de inte går att synkronisera med datorn.

Samsungs program Kies kände inte igen telefonen och trots timslånga kontakter med Samsung och försök med två olika telefoner samt tre olika XP och Vista-datorer framkom att säkerhetskopiering/synkronisering inte var möjlig. Samma reslutat får man om man följer Swedroid och andra forum.

Telefonoperatören bytte ut telefonen och jag fick istället en HTC Desire.

Nu har det vistat sig att inte heller den går att synkronisera. Jag kan ansluta den till datorn men om jag skall flytta kalenderuppgifter från exempelvis Windows kalender till telefonen blir alla poster en timma fel. Det enda sättet att komma åt detta är att ställas telefonens interna klocka en timma fel också. Det går däremot inte att flytta nya på telefonen inlagda kalenderposter till datorn. Datorn nollställer istället kalendern. Har haft timmeslånga kontakter med HTCs support. På samma sätt som med Samsungen verkar detta vara ett återkommande fel på HTC Desire enligt uppgifter i olika forum.

Telefonoperatören har nu erbjudit sig att byta telefonen och föreslår kommande NOKIA N8, eftersom Nokias PC-suite fungerar bra. (Oklart dock om PC-suite kommer att fungera på N8)

(Har av andra användare hört att inte heller Iphone 4 kan flytta kalenderposter från telefonen till datorn)

Notera att jag inte använder "molnet" eller Google-kalender och G-mail och heller inte vill använda detta program eftersom jag av sekretesskäl inte kan ha kalendern på nätet. Eftersom jag använder telefonen som arbetstelefon är jag beroende av fungerande kalender.

Jag har aktivt sökt alternativa synkroniseringsprogram och kalendrar men inte funnit några.

Är det någon som vet hur man skall göra? Kalender i bokform och telefon med koppartrådsanslutning?

2. maruda

maruda Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör med HTC Sync 2.0.33 och det funkar för kalender och kontakter mellan telefon och Outlook 2010 nu och tidigare 2007. Jag testade HTCs nya Sync ver 3..men då funkade det inte och har för mig att det var på precis på det sätt du beskriver..så återgång till gammal version av HTC Sync är mitt tips.

3. Telemannen

Telemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Skall prova, men hur får man tag på gamla HTC-synk?

4. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    @Telemannen

Jag tror denna ligger lagrad på minneskortet. Så koppla telefonen till datorn och välj Diskenhet så bör den finnas där. Frågan är bara vilken version du har, om telefonen är helt ny kan det ju vara att den levereras med senaste synken.