OTA - hur fungerar det i pratiken?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Pryltokig, 3 apr 2010.

1. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Det ryktas ju om att Hero skall få sin efterlängtade 2.1 uppdatering OTA, hur fungerar det i praktiken?

Jag hittar ingen typ "software update" under inställningar, så kan det vara att man skall slå in nån kod som bara HTC känner till, typ "#00034#"?

Någon som vet hur OTA-uppdatering brukar gå till?

2. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

När jag fick min lilla uppdatering till Nexus One gick det otroligt smidigt.
    1. Jag fick en pop up som sa att jag hade en uppdatering.
    2. Den laddades ner och startades om (med installation under uppstart).
    3. Den stängdes av sig själv en gång (vet ej om det hörde till egentligen).
    4. Nexusen fungerade utmärkt sedan dess.

3. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Ok, hinner man gå in och skriva ner sina bookmarks o dyl, eller försvinner inte pop-up:en förrän man tryckt på den? Och om man skulle missa att godkänna nerladdningen, kan man då få pop-upen att dyka upp igen?

Kanske skall passa på att göra alla backups nu, så att allt är klart när popupen väl dyker upp...

4. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Jag har alltid varit - tja, pryltokig :D så jag har alltid tyckt att finns det en mer tekniskt komplicerad lösning, så är den bättre bara för att den är mer spännande tekniskt... ;)

Men inte vad det gäller OTA. Jag gillar inte att inte själv få välja när och hur jag vill få min uppdatering. Jag vill gå till htc.com/se och ladda ner via nätet och flasha via kabeln. Känns säkrare också på nåt vis... Nå, nu har ju jag inte original-ROM längre (och tror inte jag vill ha det mer heller) så för mig/oss lär det "fixa" sig ändå, för jag/vi kommer nog inte att få nån OTA...

Men jag hade föredragit det gamla beprövade sättet... Fast det ena kanske inte behöver utesluta det andra. Det kanske blir det - också... :)

5. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Ingenting försvann i telefonen när jag fick ota uppdatering,men det är ju alltid bra med en backup.