OTA uppdatering 12 april 2012

Diskussion i 'Incredible S' startad av Evilus, 12 apr 2012.

1. Evilus

Evilus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tja.

Fick precis en OTA uppdatering till min indredible S på 28.28 MB det står lite info om att det är nyaste mjukvaran och förbättringar.
    Det stod att telefonen har uppdaterats till version 3.11.405.2 vad det nu innebär.

Som det ser ut har Kernel och Programvaruverionen uppdateras men ingen större information

Jag undrar dock om det finns någon changelog någonstans försökt kolla runt lite men inte hittat något?

För övrigt så är följande före

Android version: 2.3.5

Sense: 3.0

Programvaruversion: 3.08.405.3

Kernel 2.6.35.1

Version. 20.4802.30.082

Efter uppdatering har jag:

Android version: 2.3.5

Sense: 3.0

Programvaruversion: 3.11.405.2

Kernel 2.6.35.9

Version. 20.4802.30.082

edit**
    En bug jag ser att de fixat är när är at UIN spinner i evigheter ibland när man går till en annan skärm så snurrar den, Det ser ut att vara fixat.

Last edited: 12 apr 2012
  2. rootmoose

rootmoose Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har också undrat över uppdateringen, den enda skillnad jag märkt rör strömsparfunktioner:

1. Under snabbinställningar (när man dragit ner aktivitetslisten) har en på/av-switch för Strömsparfunktion lagts till.

2. När batterivarningen piper till låter det "pipip pip" istället för gamla "pip pip".

3. När batterivarningen visas på skärmen har en ny ruta lagts till med mer utvecklad text om hur lite batteri det är kvar och knappar som länkar vidare till strömsparfunktioner - MEN DEN GAMLA RUTAN ÄR KVAR, ALLTSÅ FÅR MAN TRYCKA OK PÅ TVÅ RUTOR VARJE GÅNG, WTF?

Helt enkelt en trist uppdatering vad jag märkt.

3. Droid119

Droid119 Guest

Kan någon bekräfta om det var någon ny hboot i uppdateringen? Genom att ta ur batteriet och sätt in det igen och vhål ner vol ner (-) plus power? HBOOTEN i android 2.3.5 och sense 3.0 var 20.00.0000 tror jag..
    edit; kolla även Max frekvensen av processorn. Var innan 1024Mhz..

4. Evilus

Evilus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

HBOOT är 2.01.0001 i den uppdateringen jag nämner

Max frekvens vette fan hur man kollar :D

5. Droid119

Droid119 Guest

Usch att dem redan har patchat tacoroot aja:P ladda ner ett benchmarktest t.ex. Quadrant tryck sen på System infomation
    Sen ska det stå "Max freq.: några siffror" Innan var det 1024MHz. Men kolla om det har blivit lite mer:)

6. Evilus

Evilus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Står fortfarande 1024 MHz på max

7. Droid119

Droid119 Guest

Hm..:(