Problem: Outlook och mail notifikationer

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av Dashio, 28 feb 2025.

1. Dashio

Dashio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    714

MINA ENHETER

Jag använder Outlook och problemet som jag har är att mina notifikationer kommer mycket senare än vad iphones egna mail app gör. Jag har kontrollerat bland inställningar och googlat sönder. Nu börjar jag snart ge upp och vänder mig till er för råd.

Vad tror ni problemet ligger någonstans?

edit: testade att maila mig själv och mycket riktigt tog det 30 min för mig att få notis från outlook medan det gick direkt på mail appen.

Last edited: 28 feb 2025
  2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 287

MINA ENHETER

Har upplevt samma sak och aldrig hittat en lösning. En killgissning är ju att dom använder olika Push lösningar för mail.

Nu för tiden använder jag bara Outlook appen för Mail så då stör jag mig inte på det allafall. Sitter jag framför datorn och får ett mail så plingar det oftast nästan samtidigt i datorn och telefonen

3. Dashio

Mottagna gillanden:
    714

MINA ENHETER

Det störde inte heller mig innan men nu förtiden har jag en process i min vardag där jag springer ute på fält mycket och får mail. Direkt behöver jag boka tid. Nu använder jag mail iphones egna och sen hoppar jag över till outlook för att boka tid i kalendern. Vill helst använda 1 app istället för 2 när framför allt att outlook är kapabel till det :)
    Stör mig så oerhört!

4. cobbe

cobbe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255

MINA ENHETER

Har haft samma problem. Fick gå över till Gmail appen.

5. Dashio

Mottagna gillanden:
    714

MINA ENHETER

Kanske får hitta någon annan mail app som både har kalender och mail isf. Både gmail och inbyggda mail app har nämligen inte det. Störigt haha!