Outlook slutade fungera

Diskussion i 'Allmänt' startad av Arn83, 28 apr 2023.

1. Arn83

Arn83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Fick inga e-post under hela eftermiddagen och kvällen så misstänkte att något stod fel till. Loggade in från datorn och då stod det att jag varken kunde ta emot eller skicka e-postmeddelande eftersom lagringsutrymmet var fullt. Allt så måste jag betala 179 kr varje år för att kunna använda min e-post.

Känns ju ganska orimligt att det ska spärra hela e-postkontot för användning om man inte är prenumererar. Det är ju inte fotolagring jag vill ha det har jag ju via Google photos.

Nu tvingades jag hur som helst att betala 179kr till Outlook. Detta utan att jag fått några varningsmeddelanden om att e-posttjänsten skulle sluta fungera annars. Vad som är ännu värre är att jag inte har fått dessa e-postmeddelanden jag borde ha fått nu i efterhand när jag betalat utan allting som skickats till mig under eftermiddagen har försvunnit.

Tycker detta är synnerligen dåligt hanterat av Microsoft att kräva betalning för att använda e-posttjänst och dels att alla meddelanden som skickats till mig senaste timmarna har försvunnit

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Du provade inte att tömma mejlen då? Känns som det rimliga att göra om man nu inte vill betala för mer utrymme, du betalar ju inte för att "få" använda Outlook.

Edit: 15 GB verkar vara gränsen för free

Last edited: 28 apr 2023
    Kristy gillar detta.
  3. Arn83

Arn83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Jag försökte men det var inte så lätt.
    Testade ta bort en video som var på 100 megabyte men fortfarande fungerade inte mailen så jag betalade...

Har haft min e-postadress i över 20 år så det fanns totalt 7 gb lagrade filer i själva e-posten och 5gb i OneDrive.