oxygen "latest update" problem

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Svajen, 2 jul 2011.

1. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Efter att jag installerat min första rom idag, Oxygen (vet inte vilken version det var; men enligt hemsidan - "oxygen.latest.update") - blev jag mäkta besviken. Det funkade okej till en början. Det såg bra ut, men enda nackdelen var att det inte gick att byta bakgrundsbild. Efter ett tag började "android.phone.blabla" samt "android.media.blabla" och nätverket att hänga sig med ett flertal felmeddelanden tills man fick tvångsavsluta dem.

Startade också om telefonen ett flertal gånger utan lycka.

Det hela slutade med att jag gick in i Recovery och gjorde en reset till original-ROMen.

Frågan är: Vad gick fel? Varför var den så instabil? Om det var ROMens fel borde den inte ens kunnat bli släppt pga alla buggar. Det känns som om något jag gjort gått snett under rom-ningen. Men vad?

Last edited: 2 jul 2011
  2. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 111

MINA ENHETER

Ibland blir det lite knas bara, testa att wipea och flasha om Romen. Oxygen 2.14 kör jag problemfritt, och oxygen år den bästa Rom jag testat tycker jag.

3. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
  4. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Du råkade inte återställa systeminställningar med någon backup-app eller liknande?
    Kom du ihåg att wipa allt innan du flashade?

--
    Sent from my phone.

5. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Problemet var, kom jag på nu i efterhand, att när jag gjorde en restore med Titanium Backup fick jag med HTC Sense's alla inställningar (väder, kontakter... rubbet), så det blev att jag körde Oxygen och Sense parallellt på något vis.

Fick nämligen samma problem, om än inte lika allvarligt, med Insert Coin. Återställde bara appar och nu fungerar det smärtfritt!

Tack för era svar (ska ta detta i Oxygen-tråden nästa gång)!