Hej alla Samsung-/Anroidvänner, hoppas nån av er kan hjälpa mig då jag är rookie på området.
Har nyligen införskaffat en P7310 och efter att jag läst på en hel del på forumet här så var det första jag gjorde att jag stängde av animationerna samt bytte launcher till GO Launcher EX. Efter detta förväntade jag mig en riktigt rapp platta med bra flyt men..jag har tyvärr fått en platta som segar/laggar som tusan vid såväl "flippning" mellan "startskärmar", uppstart av appar samt i öppnade appar.
Har installerat en hel del appar och hade till en början även en hel del widgets på startskärmarna och trodde att segheten kunde bero på det men nu har jag tagit bort dom allra flesta widgets men segheten består tyvärr.
Är det någon kunnig på området som kan ge mig tips om vad jag ska göra för att bli kvitt segheten? Kan nämna att jag enligt GO:s minneshanteringswidget allt som oftast ligger på just över 100M ledigt minne, är detta normalt eller borde jag ha mer minne ledigt?
Som sagt var, är tacksam över alla tips jag kan få för just nu är det ingen vidare upplevelse att använda plattan..

Click to expand...