Diskussion: P9P XL Knakande bakstycke

Discussion in 'Google Pixel 9 / Pixel 9 Pro' started by ruf0ns, Apr 8, 2025.

1. ruf0ns

ruf0ns Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U
    Uptäckte för en tid sedan att bakstycket hade börjat "knaka/knirra/gnissla" vart man än tryckte med fingret på bakstycket.
    Värst var det när man tryckte på bakstycket långt ner till vänster nära ramen eller snett vänster ner från G-loggan, tryckte man där så var det väldigt mycket. Sjukt irriterande och det bör inte vara så på en sk premiumlur.
    Jag märkte det först efter att jag hade tagit bort skalet, så slå en kik/koll på era telefoner vet ja!

Började googla lite därefter och jag var visst inte ensam om det problemet, vissa hade fått sina telefoner utbytta på garanti, vissa hade fått bakstycket utbytt men hade börjat knaka igen efter relativt kort tid och en del fick tillbaka telefonen utan åtgärd.

Någon nämnde någonstans att det verkade vara relaterat till tidiga batchar av telefoner och där var förmodligen min telefon inkluderad.

Min telefon är köpt på Telia så gjorde en felanmälan till dom, fick snabba instruktioner om hur jag skulle packa etc och fraktsedel. Sagt och gjort så skickade jag in telefonen, dagen efter hade dom tagit emot den och kort därefter samma dag fick jag till svar att telefonen var utbytt på garanti. Redan samma dag fick jag meddelande om att nya luren var på väg och hämtade ut den dagen efter. Snacka om premium-service!

Här är ett exempel på hur det kan låta (inte min men den lät på samma sätt)
    https://www.reddit.com/r/pixel_phones/comments/1fp2bt5/pixel_9_pro_xl_back_glass_squeaking/

2. TseykSuli

TseykSuli Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Troligen har google varit medveten om detta och gjort beslut at alla telefoner med denna problem ska ersättas direkt.

Där av var sin utbyt utan nån reparations försök :)