På jakt efter pålitlig rom

Diskussion i 'Magic' startad av Victor, 23 mar 2010.

1. Victor

Victor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena, jag har haft en htc magic (32A) sedan de lanserades i sverige och har lekt runt med custom mods sedan de lanserades ungefär :P den senaste tiden har det mest vart mods som byggd på android 2.x (OpenEclair, Cyanogen) och jag har upplevt dom alla som lite smått slöa, batterislukande och ostabila. Jag letar nu efter något mer "back to basic" som gärna bygger på android 1.6 och lite htc sense skulle heller inte skada, men samtidigt vill jag kunna använda wifitethering och andra rootfinesser.

finns det möjligtvis en rootad version av den nya officiella sense uppdateringen till magic som har en kernel med fungerande iptables? eller någon lite äldre pålitlig och rootad rom med sense och iptables? tusen tack till bra förslag.

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag vet inte huruvida enomthers TheOfficial finns för 32A (jag kör den på min Dream), men den är både stabil och rapp iaf. Minimalt moddad 1.6-ROM, nästan helt vanilla förutom allt det vanliga som hör en root-ROM till (wifi tethering, superuser permissions etc). Med Elegance-temat blir det riktigt tjusigt också.

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

3. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Victor, rapportera gärna här om du hittar någon. Jag kör med myHero 2.0.5 nu men det känns som om det borde finnas en nyare att köra. Men liksom dig vill jag ha något stabilt med Sense och >1.5.