På tok för kraftig moderering i sandlådan.

Discussion in 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' started by Ascii, Mar 23, 2016.

1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

Hej [USERGROUP=18]@admin[/USERGROUP]

På senare tid tycker jag det har varit på tok för kraftig moderering i sandlådan vad gäller samtalsämnen. Visst, jag förstår att man har dedikerade trådar för heta ämnen som t.ex. bilar, men att varenda liten fråga/post gällande ett visst ämne ska flyttas till en dedikerad tråd? Det tycker inte jag är en vidare bra idé alls.

Det finns ett ordspråk som passar bra här: "Ju fler kockar, desto sämre soppa".

Det förstör sandlådans syfte, att man ska kunna prata om vad som helst, när som helst (inom Sveriges samt forumets lagar, så klart).

2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Sandlådan är svår att moderera dock. Var går gränsen för vid antal inlägg när man ska flytta över diskussionen till en dedikerad tråd som redan finns? 5,10, 30? Vad ska vi med dedikerade trådar till om ingen skriver i dem?

Ställer frågorna då jag är intresserad över vad ni som användare har att säga.

Sandlådan slipper inte undan moderering. Det är en tråd precis som vilken annan i forumet, även om taket må vara högre.

indika likes this.
  3. indika

indika Custom Android Super Moderator

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ja du har rätt bvb, ribban ligger lågt och vi agerar mest på klagomål från andra användare.

Finns det dedikerade trådar så är det självklart att dem skall utnyttjas. En no-brainer på ett forum.

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

I slutändan kommer det vara massvis med dedikerade trådar om man ska dra det till sin spets.

Starta en godistråd, en kärlekstråd, etc.

jnsson likes this.
  5. indika

indika Custom Android Super Moderator

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Som tidigare nämnt agerar vi på klagomål från andra användare. Det är viktigt för oss att alla trivs, ni får komma överens om något isf. Starta en kärlekstråd om du har en vettig topic, det är ju trots allt det off-topic är till för :)