Padfone vs Galaxy nexus vs S3

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by anderssons91, Aug 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anderssons91

anderssons91 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! nu är min Iphone 4 påväg att ta slut och tänkte prova på android.
    Köpte tidigare i sommar en asus tf300tg och är nöjd som tusan.
    Nu har jag funderat lite över telefoner och det verkar som att det står mellan:
    Padfone - denna endast som telefon, inte med plattan och tangentbordet. Jag har kollat lite på speccsen och det enda som egentligen skiljer den från S3an är skärmen och batteriet. Processorerna är ju likvärdiga som jag förstått det.
    Notera också att jag kan få telefonen för 3500kr, vilket känns som mycket för pengarna.
    Det enda negativa är att jag hört att man inte kan använda luren som wifi hotspot, huruvida detta är sant eller inte har jag inte fått bekräftat (om någon vet, berätta).

Galaxy nexus och Galaxy S3.
    Det finns pengar till vilken som helst av dom, är dock student så jag vill ha så mycket för pengarna som möjligt, gärna något som håller i ren prestanda ett par år.
    Vad tycker ni, synpunkter, pros & cons osv.
    Tack,
    Sam

2. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Samsung Galaxy S3 vs. Asus Padfone

http://geekaphone.com/compare/Samsu...32-GB---International-edition-vs-Asus-PadFone

Samsung Galaxy S3 vs. Nexus

http://geekaphone.com/compare/Samsu...International-edition-vs-Samsung-GALAXY-Nexus

Nexus vs. Asus Padfone

http://geekaphone.com/compare/Samsung-GALAXY-Nexus-vs-Asus-PadFone

Ovan visar pros och cons, dock ska man inte basera sitt val helt på jämförelserna, se vad som är viktigast för dig och vad som fungerar bästa i dina ögon.

Personligen hade jag valt S3:an som överlägsen etta, mellan Nexus och Padfone hade jag nog valt Nexus i och med att den har större skärm och liknande funktioner. Padfone är säkert jättebra, känns dock lite trist och anonym utan surfplattan.

3. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

om priset är en faktor hade jag tagit en nexus... är det viktigt med bra kamera en s3...
    nexus flyter så fint med JB iaf så ;)

4. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    En sådan bra surfplatta som redan har 3G, behöver du inte bekymra dig om hot spot. Men du har ju en surfplatta som jag tycker e den bästa på svenska marknaden. Den ersätter det bästa av topptelefonerna.
    Om det är dessa tre att välja mellan och kameran inte har så stor betydelse så slår jag slaget för Nexus. Annars är S3 nummer ett. Jag vet inte varför du väljer just mellan dem. Men hade jag varit utan smartphone men ägt en tf300tg skulle jag välja en telefon med bästa möjliga kamera. Och jag gillar microSD som jag kan fiffla mellan telefon och platta. Tyvärr går HTC one X och Sony Xperia S bort då. Jag hade nog landat på Xperia Go för att ha något mer utöver plattan. Annars e ju S3an bäst om pengar inte är bekymmer.

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

Thread Status:
Not open for further replies.