Pajat Cyanogenmod

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Pacmancrackman, 17 dec 2011.

1. Pacmancrackman

Pacmancrackman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej jag la in cyanogenmod 7 nightly build och allt funka fint men jag upptäckte att android market fattades så jag googlade på det och läste att man kunde lägga in GAPPS så skulle man få tillbaka dom googles appar, den första version av GAPPS som jag la in funkade inte, andra nerladdingen tog bort tangetbordet och den tredje var en äldre version som bara gav mig ett meddelande som sa att start wizard krasha varje gång jag startar mobilen och det försvann aldrig.

Så jag går in på recover och går tillbaka till en tidigare tidpunkt och installerar om nightly builden det fick bara pilen i början att fastna efter ett varv och sen starta om.

Då tänker jag att det kanske är bäst med stable, installerar den men den lilla "filmen" med android gubben går på repeat utan att något händer.

Så nu vänder jag mig till er, vad kan jag göra?

Edit: Jag fick stable att funka nu men den har ju fortfarande inte android market, så hur får man det?

Last edited: 17 dec 2011
  2. JonteeU

JonteeU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

3. Pacmancrackman

Pacmancrackman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack det hjälpte men så fort jag startar market så säger den att jag måste ha ett konto, jag trycker ja men då stänger den bara ner market typ

4. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Force closar market hela tiden?

Testa att byta språk från English US till English UK (om du vill ha engelska) eller till svenska.

5. JonteeU

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samma för mig :/

6. JonteeU

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag kunde inte fixa market så jag flashade MIUI, skit nöjd!

ÖGONGODIS! :)

7. Denko

Denko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har provat väldigt många olika rommar till min desire och måste säga att miui är helt klart bäst.

Körde CM7 förut och vad jag minns hade jag inga problem att flasha in GAPPS. Var bara att installera rätt gapps version.

Jag använde mig av Latest Version/Google Apps - CyanogenMod Wiki för att hittad det jag sökte efter.