Paketera och signa app i Eclipse?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Danneman101, 24 april 2012.

1. Danneman101

Danneman101 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis utvecklat en app som ska läggas upp på Google Play, men förstår inte hur jag paketerar appen så att den blir en apk-fil som jag kan ladda upp?

Och vad innebär det att signa appen? Måste det göras, och isf hur?

Det ska enligt mina googlingar finnas något som heter "Export Wizard" i Eclipse, men någon sådan hittar jag inte någonstans i menyerna.

Tacksam för lite guidning i denna djungel :)

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

Ja, du måste signera för att kunna ladda upp till play. Signeringen görs nog enklast med export i eclipse, åtminstone om du utvecklat i eclipse. Export Wizard heter bara export och ska finnas i file-menyn.

3. Maxxan

Maxxan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om du högerklickar på ditt projekt så finns Android Tools och där under finns så man exportera signerad app. Du måste ha en nyckel att signera med först dock.

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

5. Danneman101

Danneman101 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oj, det var onödigt krångligt och illa dokumenterat, tycker jag. Men efter att ha bökat med consollen osv. så var det ju bara att skapa en keystore direkt i eclipse ju :P

Tackar för svaren :)

6. Figgy

Figgy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har skapat en keystore genom netbeans och även signerat min app och publiserat den via play nu, men av någon anledning får jag "Package file was not signed correctly" när jag försöker installera den.

Jag har avinstallerat min app som jag hade under utvecklingen och även startat om enheten, men forfarande samma problem.

Är det något mer som ska göras? Tycker det finns väldigt dåligt med konkret dokumentation om detta.