PANIC: Could not open: nexus_s

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av tophe, 7 apr 2013.

1. tophe

tophe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag blir snart galen på Androids AVD's. Jag lyckades efter flera dagar av tweakande att få dem att starta. Har lagt enviroment variables och path's från varenda tråd jag hittat på nätet. Sen plötsligt började det IGEN!

Så fort jag förösker starta en AVD så får jag PANIC: Could not open: 'namn på avd'

Hur tusan ska man göra för att få den där skiten att funka? Är så trött på att sitta bort en massa programmaeringstid med att bara få igång miljön. Jag kör en del på min telefon som debug, men jag vill ju naturligtvis kunna emulera fler miljöer.

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag kollade runt lite och det fanns många tips på vad som kan vara fel, så det är svårt att säga något om just ditt fall.
    Jag hade börjat med att ta bort alla miljövariabler och paths som du lagt upp. Avinstallera och ta bort ADT (och kanske även Android SDK).
    Sedan börja från början. Installera SDK och ADT, skapa en AVD och se vad som händer. Det ska starta out of the box om du inte har någon speciell konfiguration på din dator, t.ex. att du lägger saker på annan disk än C: (om du kör Windows).