Panik.... Telefonen startar inte efter misslyckat Screenlockerförsök

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Simon G, 28 sept 2010.

1. Simon G

Simon G Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Jag har lyckats få min telefon att låsa sig på så vis att den inte startar efter jag på nåt sätt misslyckades med att lägga in Orginal Screenlocker enl guiden som finns här.

Det som händer just nu är att den inte kommer förbi Samsung Galaxy S loggan. Däremot låter jingeln som är det sista innan hemskärmen visas...

Jag har testa hardreset, men den påverkar väl antagligen inte /system/ eller??

Vad kan jag göra för att få igång skiten??

Tacksam för snabbt svar,....

2. Adiis

Adiis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

testat att komma in i recovery/download mode?

3. Simon G

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det funkar alldelles utmärkt, båda delar... ;)
    Det var så jag gjorde en wipe...
    Men de blir ju inte roligare än så eller?

Last edited: 28 sept 2010
  4. Simon G

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har backup på hela framework mappen... men jag måste ju få kontakt med telefonen på nåt vis....

5. Adiis

Adiis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

får du inte kontakt med den via rec/down mode? tänkte om du kunde komma åt det via adb på det viset..Det går ju inte på annat sätt xD E inte expert på SGS kan bara problemen jag stött på xD haha

6. Simon G

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kan iaf inte lista devices varken i download eller recovery.... Så det verkar som om jag måste flasha in nåt men hela Samsung-Firmware verkar ligga nere så det är ju lite svårt...

Edit: Jag drog igång min (numera) klassiska Galaxi i7500 som får duga som telefon imorn...
    Hjälp uppskattas fortfarande dock....

Last edited: 28 sept 2010
  7. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Lyckades med bedriften för några veckor sedan själv att sabba hela installationen av systemet via Odin (vissa saker ska man låta bli!!, är man nyfiken teknik nörd så är man...) allt vart bara SVART, började plocka ner mobilen i kartongen för retur (ja så illa var det) men tänkte att dom kan inte ha gjort denna mobil utan en riktig SAFE reset.

Sagt och gjort, exprimenterade lite och kom fram till att OAVSETT hur illa jag hade sabbat mobilen, vägrade ta emot laddning, starta osv, så kan man (JAG) alltid komma åt Download läget, det handlar bara om att hålla inne knapparna lite längre och testa några gånger så kommer man dit, sen flashade jag om HELA mobilen via Kies och Kies hacket och fick på så vis in en komplett ren JM1 version som fungerar ypperligt numera, dock säger Kies att den INTE har tillgång till mobilen, vilket den har under uppdateringen (bugg?).

Så av detta kan jag bara dra slutsatsen att oavsett hur illa du tabbar dig så kan man få till download läget, i alla fall lyckades jag med det.

Och det såg som sagt VÄLDIGT illa ett tag, skulle göra en reset från Korea versionen med bara en enda fil i Odin...

Mitt tips är att verkligen få tillgång till download läget, det går bara man är förbannat envis och testar ordentligt, gör sedan Kies hacket (klistrad tråd) och gör en flash via Kies.

Och vad jag kan se idag så har telen inget med Korea att göra trots att det ska vara det "permanenta minnet" man ändrar.

Last edited: 29 sept 2010
  8. Simon G

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kom hela tiden åt både download och Recoveryläget inga problem där...

Men jag fick stor hjälp av Mickeko på IRC att flasha in JM2 efter en massa ADB-knappranden som inte gav något... Stort tack till dig Micke!

/Simon