Lyckades med bedriften för några veckor sedan själv att sabba hela installationen av systemet via Odin (vissa saker ska man låta bli!!, är man nyfiken teknik nörd så är man...) allt vart bara SVART, började plocka ner mobilen i kartongen för retur (ja så illa var det) men tänkte att dom kan inte ha gjort denna mobil utan en riktig SAFE reset.
Sagt och gjort, exprimenterade lite och kom fram till att OAVSETT hur illa jag hade sabbat mobilen, vägrade ta emot laddning, starta osv, så kan man (JAG) alltid komma åt Download läget, det handlar bara om att hålla inne knapparna lite längre och testa några gånger så kommer man dit, sen flashade jag om HELA mobilen via Kies och Kies hacket och fick på så vis in en komplett ren JM1 version som fungerar ypperligt numera, dock säger Kies att den INTE har tillgång till mobilen, vilket den har under uppdateringen (bugg?).
Så av detta kan jag bara dra slutsatsen att oavsett hur illa du tabbar dig så kan man få till download läget, i alla fall lyckades jag med det.
Och det såg som sagt VÄLDIGT illa ett tag, skulle göra en reset från Korea versionen med bara en enda fil i Odin...
Mitt tips är att verkligen få tillgång till download läget, det går bara man är förbannat envis och testar ordentligt, gör sedan Kies hacket (klistrad tråd) och gör en flash via Kies.
Och vad jag kan se idag så har telen inget med Korea att göra trots att det ska vara det "permanenta minnet" man ändrar.
Last edited: 29 sept 2010