Paper Tower Defense (Släppt och under utveckling)

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Dominance, 1 jun 2011.

1. Dominance

Dominance Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej allihopa!

Ville tipsa om spelet "Paper Tower Defense"! Ungefär ett år sedan så postade jag här om ett spel som hette "Eskimo Tower Defense" och med hjälp av Swedroid forumet fick vi jättemycket tips om hur vi borde förbättra spelet! Tack alla som hjälpte till och här är resultatet:

Features:
    - Söt och enkel grafik
    - 37 Banor
    - 27 Olika fiender
    - 6 Torn Typer (2 som går att låsa upp)
    - Många uppgraderingar per torn
    - Samla stjärnor för att öppna nya Världar och Torn
    - Posta dina framgångar på Facebook
    - Save/Resume finns
    - och lite till..

Vi fick jättemycket hjälp av er sist(det tackar vi för) och skulle vilja ha det igen. Vi håller ständigt på att utveckla spelet. Om ni har några fler förslag eller ideer så uppskattar vi de verkligen. Bara att posta här nedanför.

Testa spelet och säg vad ni tycker (ge det några stjärnor om ni tycker om det)! Tack

Paper Tower Defense LITE

Paper Tower Defense (15 Kr)

Youtube

Bild:

Mvh
    Ahmed Chaban
    Touchlabs AB (Kommer snart behöva fler utvecklare och grafiker)

2. tagg

tagg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Coolt, ska ladda ner o testa.

3. Dominance

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack! :)

Skulle gärna vilja ha lite feedback på svårigheten.. Vi ville göra det lite svårt men hoppas inte folk tycker det är för svårt bara?

4. tagg

tagg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Inte hunnit lira så mycket men har klarat första banan nu vilket tog ett par försök, bra med tips rutorna som poppar upp och påminner en om att upgradera osv. Lite svårt att se hur mycket varje torn är uppgraderat med stjärnorna, ser ganska kluddit ut, kanske bättre att göra det tydligare på något sätt - olika sorts grafik på tornet när det är uppgraderat eller större stjärnor eller något. Eller ta bort det helt så man får klicka på tornet för att se.

Får återkomma om svårigheten men tyckte om att det var utmanande det jag kört hitills.

5. Dominance

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet inte hur jag ska lösa det. Då man kan uppgradera 3 olika egenskaper på tornen. Ska kolla om man kan göra det lite mindre klottrigt!

Jag har lagt upp en ny uppdatering där jag har ökat skada på några av tornen och minskat konstnaderna! Borde vara en aning lättare men fortfarande ganska utmanande!

Tack!

6. vEX

vEX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Istället för stjärnor kan du väl lägga tre olika progressbars under tornet i olika färger som representerar de olika uppdateringarna? Eller kanske rent en gemensam tredelad bar som är tom utan uppgraderingar och byter färg beroende på vilken nivå man är på?

Går väl iofs att köra färglösningen på stjärnorna också, dvs, istället för att fylla upp en tom stjärna så byter den färg vartefter man uppgraderar.