Partionera förvisso original Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av jenordfoto, 19 maj 2011.

1. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hej

Är intresserad i att partionera mitt originala sd-kort på 3gb. Har en orootad Desire som är fullständigt original och oförändrad. Finns det något sätt att partionera minneskortet? Det interna är så förbaskat litet och nu känner man sig bara låst som resultat av det. Får krupp.

2. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Det hjälper inte tyvär, ta o sök på app2sd på market i din lur. Alternativet googla lite det finns något script som gör att en del apps flyttas över. Men jag o alla andra Desire ägare har varit i samma situation.Jag sa till mig själv att jag ALDRIG skulle roota min lur,hi hi.Men efter att ha varit tvungen att ta bort program för att kunna installera andra så var det inte skoj mer.Jag testade allt som flyttade mina program till kortet men det blev fullt ändå efter ett tag.Så en kväll så rootade jag den och kör som du ser en rom med D2EXT och jag har alltid runt en 465MB ledigt.Plus att luren är som trimmad.Läs o lär och fundera på det.

3. jenordfoto

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Kör redan med app2sd, men har flyttat över allt. Har runt 30mb ledigt. Så du är alltså säker på att man inte kan frigöra utrymme på minneskortet på en icke rootad lur?

Visst tusan skulle jag kunna roota, det är inte så svårt men jag är inte insatt och hittar inte ett smack om vad olika roms innebär - Med andra ord så vet jag inte vad jag ska ha.

Har hållt på med Flash förut på SE telefoner, men det här är en whole new level.

4. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nej jag vet, det behövs att man först o främst är så mycket intresserad så man orkar ta in all denna informationen som finns på nätet.Sedan ska man ta ett beslut vilken programvara man ska ta hem o använda?
    Jag har kört rom ifrån samma utvecklare nästan hela tiden. Testade en annan ett tag men återkom till den här igen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=861690

Här är den senaste han har http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016940
    Men det finns mycket att välja på.Själv så tyckte jag det var så intressant att testa olika ett tag så jag blev beroende,hi hi. Väntar lite för ögonblicket med att byta rom eftersom den senaste där fungerar inte kompassen.(det gör ingen 2.3.3 för tillfället)

5. jenordfoto

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Okej, tack. Funderar med att roota telefonen nu men har en fråga. Om jag rootar den, kan jag fortfarande ladda ner nya Gingerbread som kommer nu inom en snar framtid genom uppdateringsfunktionen i telefonen, som vanligt? Med andra ord, om jag struntar i att flasha en ny Rom för då antar jag att det blir annorlunda.

6. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    En rootad lur med en coustom rom som man flashar med en vanlig rom blir återställd till original.Alltså orootad "standard" igen.Och uppdateringsfunktionen är oftast bortkopplad därför i en coustom rom. Men det kommer "coustom rom" framtagna av de här utvecklarna också, och de kommer oftast snabbare.Men du kommer alltså inte att kunna uppdatera som idag. Men va sjutton att flasha en ny rom tar inte så lång stund så för min egen del så känns det inte viktigt att inte kunna uppdatera mitt "systemprogram" jag har som jag sa det nyaste många månader innan den officiella kommer ut.

Last edited: 19 maj 2011
  7. jenordfoto

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Okej tack, då väntar jag nog på nya uppdateringen och ser hur den är. Därefter kanske jag rootar den.

Thanks