Partner sökes för projekt

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av peroberg, 26 maj 2013.

1. peroberg

peroberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Har projektidéerna. Kan du programmera?
    OBS att jag har programmerat själv tidigare så jag vet en hel del om detta. Och att jag drivit flera företag. Så jag är ingen nybörjare med en idé.

Är du rätt person? Duktig, noggrann, ansvarstagande, som får saker och ting gjorda? Då kan du kontakta mig.

Ha en bra dag
    :)

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Om du kanske utvecklar lite mera så är nog möjligheterna att få napp desto större tror jag.

3. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

4. peroberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dels ett par sorters "spel" typ memory - men inte som vanliga utan mer avancerad. Avsedd för utbildning.

Dels databasbaserade för hantering av listor på olika vis, dels för hantering av olika uppgifter med avseende på måluppfyllelse, deltagare och med datumbaserade.

5. peroberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Henrik: Jag söker partners inte anställda. Så vad tror du om det?

6. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

Jag tror att du inte kommer få så många intressanta svar i den egna tråden. Kanske kan du hålla utkik efter någon annan som startar en tråd med innehåll av typen

Min erfarenhet av detta forum är dock att inlägg från programmerare som saknar ideer är väldigt ovanliga och att inlägg från idekläckare som söker oavlönade "partners" är väldigt vanliga.

När du söker en partner bör du fundera över och sedan beskriva om projektet skall drivas kommersiellt. Om projektet skall drivas helt utan vinstintresse bör det framgå tydligt från början så att ingen sedan känner sig lurad.

Om projektet skall drivars kommersiellt och du verkligen tror på dina ideer handlar det inte bara om hur mycket tid någon annan skall satsa i ditt projekt. Om projektet kommer bära sig ekonomiskt kommer naturligtvis de som satsar tid belönas för denna tid. Om du verkligen tror på att dina ideer kommer bära sig ekonomiskt är nästa steg att övertyga banken om detta så att du får råd att betala lön till en kodande konsult.

m v h Henrik