Fråga: Passar bara Sonys egna lurar?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Avicii, 7 apr 2012.

1. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Stod idag med MaXmeOliverMaXmeOliver; och klämde på Xperia S. (Förövrigt skall vi skaffa en båda två.)

Jag tänkte: Jag måste testa ljudet!

Jag tar fram mina Apple-lurar och sätter i dem. Startar musikspelaren och sätter på musiken. Ljudet kommer ut genom telefonens högtalare... Vad är detta och varför är det så? Vi testade förövrigt på två st. olika Xperia S.

MVH Albin

Metod som kan funka för att få andra hörlurar att funka: Tryck i kontakten medans du håller i någon av volymknapparna.

Last edited: 8 apr 2012
  2. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Sony har ju gått över till samma standard som Iphone använder så konstigt det inte funkar, annars är Sony´s hörlurar som dom skickar med riktigt bra. Iphone får väl inte ens med In-ear lurar?

Edit: Ska funka hålla inne volymknappen medans man sätter i hörlurarna har jag läst på diverse ställen, varför det är så har jag inte en aning om men skulle gissa på att har något med mjukvaran att göra.

Last edited: 7 apr 2012
  3. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

De ska fungera med vilken 3,5mm som helst. Man kan välja vart ljudet ska spelas från.. lek med inställningarna.

4. Fredd

Fredd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!
    Hade en experia Ray och älskade dom lurarna. Körde in dom i min HOX och fick piss ljud.
    Det är alltså olika standarder iallafall mellan dom telefonerna. Samma lurar låter piss i min dator men underbart i min RAY

5. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jo det är de säkert. Men sådana lurar ramlar lätt ut ur mina öron och jag får väldigt ont... :(

6. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

In ear lurar är riktigt bra men samtidigt "farliga" om man har dom när man rör på sig. Farligt o stänga ut all ljud från omgivningen :)

7. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Sony är faktiskt snälla och skickar med 3 olika storlekar får du ont av dom har du antagligen för högt ljud eller fel storlek. :)

8. BruceTheDwarf

BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag kan garantera att Apples lurar fungerar utmärkt i Xperia S, kör själv mycket med dem och upplever att ljudet är bra och inga konstigheter. Det gäller bara som någon sa att hålla inne någon av volymknapparna medans man sätter i lurarna i telefonen.

Plus till Sony för musikspelaren som har inbyggd equalizer och möjlighet att välja "hur" ljudet ska låta - som i en studio, en klubb eller i en konserthall :-)

9. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: