PassItForward slutar att fungera

Diskussion i 'Applikationer' startad av rome73, 14 nov 2011.

1. rome73

rome73 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag har tidigare använt appen "PassItForward" och varit mycket nöjd. Nu på senare tid har jag upptäckt att det inte riktigt går att lite på den...

Appens grundfunktion är att den skickar SMS vidare till en annan önskad telefon. Om jag tex har två telefoner och bara vill ha en med mig så ställer jag in den första på att skicka alla SMS vidare till den andra. Sedan tar jag endast den andra telefonen med mig. Under tiden som appen är aktiv så skickas alla SMS som kommer till den första telefonen automatiskt till den andra telefonen.

Men nu har jag upptäckt att detta inte längre fungerar som det ska... Och jag behöver verkligen denna funktion.

Båda telefonerna i fråga är Sony Ericsson X10 med senaste uppdateringarna från SE (Android 2.3.3, basversion 2.1.71, kernelversion 2.6.29.00054-g5f01537 SEMCUser@SEMCHost #1)

När jag startar appen på den första telefonen ser allt ut som det ska. När den tar emot ett SMS så står det att den har skickat SMSet vidare. (Den har en räknare som visar hur många SMS som är vidareskickade, och den räknas upp.) Men det kommer inte fram något SMS till den andra telefonen.
    Jag har naturligtvis dubbelkollat att telefonnumret är korrekt.

Jag använder inte standard SMS programmet utan använder HandCent (senaste versionen). Det har tidigare fungerar med detta. Jag har testat att avinstallera HandCent och använda standard SMS programmet istället.
    Jag har också testat att avinstallera PassItForward samt raderat alla data som tillhör och sedan installerat det igen, och då naturligtvis den senaste versionen som finns.

Jag har även testat alternativa program för detta, SMS Forwarding och SMS Forwarder utan att lyckas få det att fungera...

Hjälp! Jag skulle verkligen vilja få detta att fungera! Har någon en lösning att bidra med?

Tack på förhand!

Edit: Ibland får jag det att fungera med första SMSet, men inte med andra, tredje osv SMSet...

Last edited: 14 nov 2011