Fråga: Pattern unlock med exhange server

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Jensa86, 24 jan 2012.

  1. Jensa86

    Jensa86 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan.

    Har ett problem med att man i och med syncningen med en exchange-server så får man inte längre kontroll över vilka upplåsningsalternativ man kan ha på telefonen. Den kräver antingen PIN eller lösenord för att synca.

    Enligt vår IT-administratör så är detta inte en påtvingad sak från vår exchange-server utan något samsung har lagt till själva för ökad säkerhet.

    Går det att komma ifrån detta på något sätt så man kan ha pattern unlock igen vilket jag tycker är mycket smidigare?

    Mvh Jens
     
  2. Urbs

    Urbs Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Samma problem på alla droider jag haft och kört mot exchangeserver med stock mailapplikationen. Jag löste det genom att köpa Moxier mail men Touchdown är likvärdigt.

    I Moxier allafall kan man ha patterns lock men eftersom exchangeservern kräver lösenord måste du ha det för att kunna öppna mailklienten och kalendern, kontakterna synkas till stockapplikationen i telefonen.

    Sent from Tapatalk
     
  4. tobbek

    tobbek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag är it admin på vårt företag och man får välja att stänga av det i policyn på exchange servern om man inte vill ha det.. vi har både Iphone och Android och det blir så på båda att man inte kan välja upplåsningalternativ om man inte stänger av det i policyn på exchange servern.
     
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Min SGS2 är en jobbmobil och vi har Exchange på vår mail också. Jag har mönsterlås på min mobil och de skapar inga problem med min exchange mail. Jag kan höra när mailen dimper ner till mobilen även då den ligger låst. Så allt funkar som de ska.

    Vi har iofs en extern Exchange server via en större IT-leverantör, om de nu skulle kunna ha någon betydelse. Kanske är de konfigurerad annorlunda än er server.

    Jag har senaste Nordiska Android 2.3.5. Ej Root eller Flashad eller trixad med allt är 100% stock.
     
  6. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Intressant info, så de är en inkompetent IT-admin som TS har på jobbet. Vad ovanligt :D
     
  7. tobbek

    tobbek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  8. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Skönt att det finns några it admins med kunskaper :-) Jag fick själv informera våran it admin om detta. Jag hittade info om det lätt genom att använda google.
     
  9. Jensa86

    Jensa86 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag frågade specifikt om det inte var någon spärr som exchange servern tvingade till då några googlingar antydde att det var så. Fick då som svar att det inte var så utan att samsung hade egen säkerhetsåtgärd för det.

    Men han har som sagt haft fel förr så är inte så förvånad :)

    Har login och lösen till servern själv så jag skulle kunna fixa det. tobbek ifall du kan ge en liten kort beskrivning hur man gör så vore det tacksamt. Vi kör small business server 2k8 på den om jag inte minns fel.