Fråga: Paus/play i spotify med volym/powerknapp?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av milky81, 15 maj 2013.

1. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 515
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Hej.

Jag skulle vilja trycka pause och play i spotify med t.ex. långtryck på volymknapp eller liknande, har googlat lite och sökt lite på forumet men hittar inget direkt.

Någon som vet om det går att fixa?

Jag har rootad telefon men med standard ROM på.

(Kan ju nämna att bakgrunden till detta är att när jag använder NFC-tag i bilen så startas bluetooth, autoconnect mot stereon och spotify startar, detta har jag lyckats få till med släckt skärm och utan att låsa upp mobilen. Jag har dock inte lyckats få igång play i spotify, alltså måste jag lik förbannat låsa upp mobilen och manuellt trycka play i spotify.

Min dröm är alltså att jag ska kunna hoppa in i bilen, trycka mobilen mot min NFC-tag och då startas spotifymusiken, allt på bara nån sekund eller 2 :)).

Last edited: 15 maj 2013
  2. milky81

Mottagna gillanden:
    1 515
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Jag har försökt använda NFC task launcher och sedan task "play/stop media" eller "play media" men då startar den bara Musikspelaren eller Google Play Music och struntar i Spotify.

Så en annan lösning är ju att få till att spotify är default spelaren när man kör "play media". Jag fick till detta en kort stund genom att med en app disablea Musikspelaren och Google Play music men av någon anledning slutade det senare att fungera :( , vet inte riktigt vad jag gjorde som förstörde detta.

3. milky81

Mottagna gillanden:
    1 515
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Edit: Lösningen nedan fungerade tyvärr ej för mitt ändamål. Att starta spotify och köra igång musiken gick tyvärr bara när skärmen är på, däremot gick det att byta låt när skärmen är av och musiken redan är igång :( Tillbaka till ritbordet...

Ok nu har jag löst det med en workaround. Jag använder appen i länken längst ner i detta inlägget. När jag skakar telefonen startas playback, man kan välja vilken mediaspelare som ska användas.

Så det blir alltså hoppa in i bilen, lägga telefonen på NFC-tagen, skaka den och sen köra :) Blir alltså nån sekunds extra jobb men det slår fortfarande att behöva låsa upp telefonen och trycka igång play.

Dessutom kan jag ta next/previous låt genom dubbelklicka på volymknapp upp/ner :)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sp.shake.free&hl=sv

Last edited: 15 maj 2013