Pause by temperature

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av evol, 18 jun 2010.

1. evol

evol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej fick äntligen tillbaka en ny telefon men glad får man inte vara för när jag stoppar in laddaren säger telefonen bara "pause by temperature" har jag den igång å stoppar i laddaren händer ingenting. Googlat lite å fått fram att det kan vara 3grejjor batteriet, programvaran eller hårdvaran.

Kan mycket väl vara flashningen då det inte är en ny telefon utan en bgrade de är kan nog vara "flashade". Har skickat mail till företaget men det var lite sent jag hämtade ut telefonen.

Nån som har någon idé på vad det kan vara. Ett batteri är ju iofs inte så dyrt å kan vara bra att ha ett extra men känns drygt att först vänta på ett batteri för att sedan få skicka in telefonen ändå!

2. froid

froid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Låter som temp sensor i batteriet, är kontaktytorna rena?

3. evol

evol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kontaktytorna rena! Humm sitter det någon temperatursensor i telefonen som kan jävlas? När man googlar så dyker det upp massor om gamla samsungtelefoner men inget om spican

Tappat lappen dessutom så svårt att åka till någon bekant å prova.. vilken jvla skitvecka det här varit!

4. froid

froid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Om det sitter någon i telefonen vet jag inte, sitter en i batteriet för att övervaka temperaturen vid laddning.

5. evol

evol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Är det vanligt att tempsensorn i batteriet går sönder har aldrig hört talas om det?

Funderar på om jag ska chansa att dra hem ett batteri och om inte det funkar prova köra nån uppgradering via datorn och kolla ifall det är nått tjafs med programvaran kan man köra det via samsungs medföljande program även om det är senaste inlaggt?

6. froid

froid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Tror inte att själva sensorn går sönder, kontaktproblem isf.
    Jag skulle lämna in telefonen, att köpa ett batteri bara för att testa
    låter onödigt.

7. evol

evol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja får kolla ifall jag få fatt i ett annat batteri att testa med, har redan lämnat in telefonen 2ggr sen jag köpte den tillslut fick jag en ny telefon har använt den en halv dag sedan inköp less på att skicka fram å tillbaka speciellt om det bara skulle vara batteriet sen skulle de vara bra att ha ett extra då de kosta 99+frakt!