Påverka översättningen i telefonen

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av DeLorean75, 14 maj 2011.

1. DeLorean75

DeLorean75 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag bor i Sverige, men har min Desire S på danska, då jag är från Danmark. Finns det något sätt ätt påverka översättningen i telefonen. Det finns flera pinsamma och felaktiga översättningar. Går det ätt att komma i kontakt med ansvariga på HTC eller konsulten, som utför jobbet?

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

2. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har fått vänliga svar från HTC:s sverige-support i olika frågor men de är, enligt egen utsago, bara ett litet kontor utan så mycket att säga till om och de får inte tillbaka feedback från HTC Taiwan på frågor eller förslag de skickar.

Men jag tycker definitivt du ska höra av dig ändå, om fler gör det kanske de får bättre gehör.

3. DeLorean75

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för svar. Ska ta kontakt med dem. Jag har som exempel alltid Windows på engelska. Både danska och svenska översättningar är gjorda av folk, som inte uppfattat sammanhanget. Explorer översatt till Internetwebbläsare, vilket är fel: Internet Explorer är en webbläsare, medans Explorer är Utforskaren. Adobe gjorde också en tabbe, där "Close Download Manager" blev till "Nära Nedladdnings Chef". Jag som underrättat dem. Det står nu: "Stäng Download Manager". I detta fallet var Download Manager programmets titel. Det är pinsamt att så stora företag inte kan hitta mer kompetent personal för översättningar.

4. Grus74

Grus74 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Installerade HTC Sync på min PC igår och när man klickar på den lilla ikonen nere till höger i aktivitetsfältet eller vad det heter kan man välja "utgång"... Ja, det är en korrekt översättning av "exit" men liksom lite fel ändå :)

5. DeLorean75

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det felet har jag också sett. Installerat på engelska nu. Man undrar ju om det är en kines, som har semestrat i Sverige, eller de använt Google Translate, som inte kan känna till sammanhanget.

6. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Google translate är använt. Har sett flera saker som inte kan betyda annat än det.

Not sent from an iPhone...